اجرای نمایش خیابانی در بوستان‌های قم

برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری از جمله نمایش خیابانی همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در بوستان‌های سطح شهر قم اجرا می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، همزمان با عید نوروز و ماه مبارک رمضان در بوستان‌های مختلف سطح شهر قم، هنرمندان برای زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) که به بوستان‌ها مراجعه می‌کنند، نمایش و سرود خیابانی اجرا می‌نمایند.

این برنامه در سال‌های گذشته نیز انجام می‌شده و با توجه به اینکه استقبال خوبی از سوی شهروندان و مسافران نوروزی شده، امسال نیز ادامه یافته است.

محل اجرای نمایش‌های خیابانی و اجرای سرود‌های خیابانی توسط گروه‌های سرود مختلف در بوستان‌ها و کمپ اسکان زائران و مسافران نوروزی است.

بر اساس این گزارش، همچنین نمایش‌ها و سرود‌های خیابانی در میادین و معابری مانند پیاده‌راه ارم و پیاده‌راه انقلاب (خیابان چهارمردان) که بیش‌ترین محل حضور مسافران و شهروندان بوده، نیز اجرا می‌شود.

امسال با توجه به مصادف شدن عید نوروز با ایام ماه مبارک رمضان، نمایش‌های خیابانی با موضوع‌های فرهنگ شهروندی، ماه مبارک رمضان و نوروز در ژانر‌های عروسکی و خیابانی اجرا می‌شوند.

یکی از رویکرد‌های مهم سازمان فرهنگی شهرداری قم در عید نوروز امسال تقویت و توجه بیشتر به نمایش‌های عروسکی بوده که با استقبال شهروندان همراه شده است.

یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان اجرای برنامه میدانی فرهنگی در میدان آستانه است که در این برنام‌های فرهنگی اجرای تلاوت قرآن کریم، تواشیح، سرود، خوانندگی، مسابقه به همراه اهدای جایزه، نمایش، شعرخوانی با موضوع‌های مختلف در ایام عید نوروز انجام می‌شود.

گفتنی است، برنامه‌های میدانی فرهنگی با عنوان «در آستانه بهشت» در میدان آستانه روبروی مسجد امام حسن (ع) هر شب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ آماده میزبانی از زائران حرم مطهر بانوی کرامت و شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.