سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از تعریض و عمق بخشی سد کیلانبر روانسر در جهت مدیریت خروجی آب و مهار حادثه احتمالی برای سازه سد طی شبانه روز گذشته خبر داد.

طمهاسب نجفی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : پس از مدیریت و بازدید میدانی استاندار کرمانشاه از حوضچه سوم سد کیلانبر روانسر و دستورات وی، حفر کانال در مجاورت تاج سد با یک تلاش جهادی طی ۶ ساعت به نتیجه رسید و نگرانی‌ها را از بارش‌های پیش رو و احتمال حادثه برای سد کاهش داد.

وی افزود: با هدف کاهش احتمال حادثه برای سازه سد، امروز با حضور میدانی اقدامات لازم برای تعریض و عمق بخشی مناسب به کانال انجام شد تا تخلیه آب سرعت بگیرد و فشار پشت سد به حداقل برسد.

او توضیح داد: حفر این کانال به این دلیل دارای اهمیت بالایی است که طبق اعلام هواشناسی، با بارش‌های پیش رو حجم قابل توجهی از آب وارد سد خواهد شد.

نجفی ادامه داد: این موضوع وقوع حادثه را محتمل کرده بود که با حفر و تعمیق کانال، شرایط به سمت پایداری و ثبات پیش رفته است و اکنون حتی اگر بارندگی و سیلاب‌های فراتر از انتظار سبب شکست در سد شود، ضرر احتمالی کمتر خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.