بیش از ۲۱۰ هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری تربت حیدریه دیدن کردند

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری تربت حیدریه گفت: بدون احتساب مسافران و زائران عبوری از این شهر، بیش از ۲۱۰ هزار نفر در بازه زمانی ۲۵ اسفندسال گذشته تا دهم فروردین امسال برای دیدن جاذبه‌های گردشگری این خطه از خراسان رضوی وارد این شهر شدند.

علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری تربت حیدریه گفت: با احتساب زائران و مسافران عبوری که از نقاط جنوبی و جنوب شرق کشور به سمت مشهد طی طریق کرده و صرفا در تربت حیدریه توقف کوتاه داشتند؛ افزون بر ۵۰۰ هزار نفر گردشگر طی مدت یاد شده وارد تربت حیدریه شده اند.

او افزود: در تعطیلات نوروزی امسال مجموعه فرهنگی و تاریخی قطب الدین حیدر تربت حیدریه و ۲ بخش ییلاقی کدکن و بایگ با جاذبه‌های متنوع طبیعی و صنایع دستی بیشتر از سایر نقاط گردشگری  بازدید کننده داشت، بخش بایگ تربت حیدریه علاوه بر جاذبه‌های دیدنی همچون آبشار رودمعجن و طبیعت بکر روستای حصار و نظایر آن به سبب صنایع دستی خلاق همچون ابریشم و حلوا جوزی شهره عام و خاص است، بنابراین جذابیت زیادی برای مسافران و گردشگران دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری تربت حیدریه ادامه داد: همچنین بخش کدکن تربت حیدریه زادگاه عطار نیشابوری؛ دکتر محمد رضا شفیعی کدکنی و سردار شهید برونسی به سبب جاذبه شیخ حیدر کدکنی، آرامگاه ابراهیم بن اسحاق کدکنی پدر شیخ عطار و بهره مندی از باغات و ییلاقات فراوان و نزدیکی به نیشابور از جذابیت بالای گردشگری بهره‌مند است.

محمدی بیان کرد: مجموعه فرهنگی - تاریخی قطب الدین حیدر تربت حیدریه آرامگاه این عارف نامی نیز به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر و دسترسی آسان به نقاط شهری و باغ ملی، موزه مردم شناسی، بازارچه صنایع دستی و نظایر آن جذابیت بی بدیلی برای گردشگران و بازدیدکنندگان دارد.

او با بیان اینکه چهار بازارچه صنایع دستی و سوغات در مبادی ورودی و خروجی و نیز داخل شهر، صنایع دستی و خوراکی‌های سنتی شهر را به گردشگران عرضه می‌کند، تصریح کرد: همچنین جشن نوروزگاه طبق سنت همه ساله، اما با رویکرد رمضانی در مجموعه فرهنگی - تاریخی قطب الدین حیدر برگزار که با استقبال شهروندان و گردشگران مواجه شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری تربت حیدریه با یادآوری اینکه در آیین جشن نوروزی بسیاری از بازی‌های بومی محلی، موسیقی فولکلور و غذا‌های سنتی روستا‌های تربت حیدریه عرضه و به نمایش گذاشته شد، همچنین به دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر پرداخت و تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی امسال آبشار رودمعجن، رودخانه حصار، ارتفاعات ملکوه، مناطق ییلاقی صنوبر، بکاول، کامه، منطقه شکارممنوع سریشا، موزه حیات وحش، باغ ملی، موزه مردم شناسی و بوستان پیشکوه تربت حیدریه با استقبال گردشگران مواجه بوده است.

محمدی اظهار کرد: تنوع اقلیمی و جغرافیایی تربت حیدریه باعث شده است، این شهر جذابیت‌های متنوعی از جمله در حوزه گردشگران اکوتوریسم، توریسم روستایی و عشایری، غذا‌های محلی و دارو‌های گیاهی و گردشگری ورزشی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار