عکس غذا‌هایی که در شبکه های اجتماعی بیشترین لایک‌ها و کلیک‌ها را دریافت کردند ، در برخی ویژگی‌ها مشترک بودند.

طبق بررسی‌های داده‌ای ۵۴۰۰۰ عکس، تصاویری با رنگ‌های مهیج و گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد بیشتر دیده می‌شوند و تأثیر گذارند.

به عنوان مثال عکس یک سینی ماکارون جذابتر از عکس یک تکه میوه است.

عکس‌های با پیچیدگی بیشتر، که محققان آن‌ها را به نوعی غنی در عناصر و جزئیات ادراکی می‌نامند به احتمال بیشتری لایک می‌شوند. در مقابل تصاویری که روشن‌تر و رنگارنگ‌تر از حد متوسط ​​بودند، لایک‌ها و نظرات کمتری دریافت کردند.

همچنین محققان دریافتند که هر چه یک تصویر غذا کالری بیشتری داشته باشد، احتمال دریافت لایک و کامنت هایش بیشتر می‌شود.

محققان اعلام کردند که اثرات زیبایی شناسی بصری برای تصاویر کم کالری بارزتر است و نشان می‌دهد که چند تغییر ساده می‌تواند تصاویر غذا‌های سالم را برای کاربران رسانه‌های اجتماعی دلپذیرتر کند.

مونا شارما، دانشمند داده که یکی از نویسندگان این مطالعه نیز بود گفت: برخی مطالعات در زمینه عصبی و نورولوژی وجود دارد که نشان می‌دهد وقتی افراد به صورت بصری وعده‌های غذایی پر کالری را پردازش می‌کنند، آن‌ها را سریع‌تر از تصاویر کم کالری پردازش می‌کنند.

او گفت: نمایش غذا‌ها در پس‌زمینه‌ای روشن می‌تواند برای افزایش تعامل با صفحات نمایش دهنده غذاهای کم چرب و انتخاب غذا‌های کم کالری مناسب باشد و شاید به روند ترویج غذا‌های سالم کمک کند.

منبع: سایت واشنگتون پست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار