آغاز ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

دانش آموزان کرمانی می‌توانند از ۱۵ تا ۲۵ فروردین ماه برای ثبت نام در آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان اقدام کنند.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش آموزانی که متقاضی ثبت نام در مدارس استعداد‌های درخشان هستند، می‌توانند از امروز سه شنبه ۱۵ فروردین تا روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ به سامانه ثبت نام به نشانی my.medu.ir مراجعه و به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

او به شرایط ثبت نام در آزمون ورودی پایه هفتم استعداد‌های درخشان اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که کسب مقیاس "خیلی خوب" در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و کسب مقیاس "خیلی خوب" در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و یا با داشتن حداکثر یک مقیاس خوب در مجموع ارزشیابی نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم را دارند می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

رضایی به شرایط ثبت نام در آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم استعداد‌های درخشان نیز اشاره کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که معدل کل خرداد ماه پایه هشتم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و نوبت اول پایه نهم آنان سال تحصیلی جاری حداقل ۱۹ باشد و نیز دانش آموزان پایه نهم مدارس استعداد‌های درخشان که معدل نوبت اول نهم آنان در سال تحصیلی۱۴۰۲-۱۴۰۱ کمتر از ۱۸ باشد باید در این آزمون ثبت نام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، زمان برگزاری آزمون پایه هفتم مدارس استعداد‌های درخشان را ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه اول تیر و تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعداد‌های درخشان را ساعت ۹ صبح روز جمعه دوم تیر عنوان کرد.

رضایی هزینه ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی را ۷۰۰.۰۰۰ ریال (هفتصد هزار ریال) برشمرد و تاکید کرد: مبلغ فوق ثابت بوده و به جز این مبلغ، دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوان ممنوع است.

او تصریح کرد: تمامی مراحل ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج، درخواست تجدید نظر و دریافت پاسخ آن، از طریق سامانه my.medu.ir انجام خواهد شد.

رضایی گفت: متقاضیان می‌توانند با ورود به سایت my.medu.ir و وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه، تکمیل فرم اولیه ثبت نام، انتخاب اولویت‌های مدارس تیزهوشان، پرداخت هزینه و دریافت رسید نهایی ثبت نام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.