۷ کشته در ریزش بهمن در هند

ریزش بهمن در منطقه هیمالیای هند جان ۷ گردشگر را گرفت.

همزمان با آغاز فصل بهار و گرم شدن هوا در نیمکره شمالی، خطر سقوط بهمن در مناطق کوهستانی افزایش می‌یابد. منطقه تبت یکی از بهمن خیزترین مناطق جهان محسوب می‌شود که سقوط بهمن سالانه جان ده‌ها نفر را در این منطقه می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات محلی اعلام کردند سقوط بهمن در منطقه هیمالیا هند و در مجاورت مرز چین باعث جان باختن ۷ گردشگر و مدفون شدن شماری دیگر در زیر برف شد.

در بیانیه ارتش هند در این باره آمده است: «دست‌کم ۲۰ گردشگر از زیر بهمن به صورت زنده خارج شده‌اند. با این حال، ریزش بهمن باعث مدفون شدن چندین دستگاه خودرو شده که همین موضوع تاکنون جان ۷ تن را گرفته است.»

پلیس محلی نیز از حال وخیم ۸ تن از نجات یافتگان این حادثه در بیمارستان خبر داد. در بیانیه پلیس آمده است: «ما پیش از تاریکی هوا یک بار دیگر اقدام به جستجو برای یافتن افراد زیر برف مانده کردیم. با این وجود، هوا تاریک شده و برف بیشتری نیز در حال ریزش از کوه به سمت پایین است.»

مقامات محلی از احتمال افزایش قربانیان این حادثه خبر می‌دهند.

سالانه ده‌ها بهمن مهیب در منطقه هیمالیای هند روی می‌دهد که تنها طی دو سال اخیر جان ۱۲۰ نفر را گرفته است. براساس مطالعات مرکز ملی دانش آمریکا در سال ۲۰۱۸، تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین خطر ریزش بهمن‌های مهیب در منطقه هیمالیای هند را افزایش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار