آغاز نهضت ایجاد ۲ هزار هکتار گلخانه‌ در آذربایجان غربی/راه طولانی است

معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: نهضت ایجاد ۲ هزار هکتار گلخانه‌ کشاورزی در استان شروع شده است اما برای رسیدن به این هدف راه طولانی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در جلسه توسعه گلخانه‌های استان گفت: فرهنگ سازی در بین کشاورزان استان پیش نیاز توسعه و تحقق نهضت ایجاد گلخانه‌های کشاورزی است و مطابق دستور استاندار آذربایجان غربی برای تحقق این نهضت، اقدامات خوبی شروع شدهاست.

جواد کرمی اظهار کرد: این نهضت آغاز شده و در کنار آن تغییر الگوی کشت در استان در تداوم اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه و مدیریت کم آبی در منطقه نیز باید اجرایی شود.

کرمی ادامه داد: وضعیت این استان از نظر منابع آب زیاد بحرانی نیست، ولی این موضوع نیازمند مدیریت است چرا که این استان کشاورزی است و معیشت شهروندانش ارتباط مستقیم با این بخش دارد.

معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه استفاده از شیوه کشت گلخانه‌ای بهره وری را افزایش می‌دهد، گفت: باید فرصت‌های سرمایه گذاری موجود در مرکز خدمات سرمایه گذاری ثبت شود.

وی با تاکید بربهره مندی افراد از اطلس سرمایه گذاری اضافه کرد: نقشه سرمایه گذاری استان در این زمینه می‌تواند به افراد علاقمند کمک کرده و فرصت‌های سرمایه گذاری را به آنان معرفی کند.

معاون استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه لازم است به پرداخت تسهیلات برای سرمایه گذاران توجه شود، افزود: از ۸۵ مورد معرفی شده برای دریافت تسهیلات ۷۰ مورد عودت داده شده که ضرورت داشت تا جهاد کشاورزی علت این عدم پرداخت‌ها را بررسی کند.

کرمی تاکید کرد: برای رسیدن به نهضت ایجاد ۲ هزار هکتاری گلخانه‌ای در استان مسیر زیادی داریم، چون مساحت ۶۱.۵ هکتار گلخانه کنونی رقم پایینی است.

نیازمند سرمایه گذار واقعی برای توسعه گلخانه هاهستیم

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه نیازمند سرمایه گذار واقعی برای توسعه گلخانه‌ها هستیم، گفت: اگر شهرک کشاورزی در پلدشت و شوط احداث شود صنعت گلخانه‌ای نیز توسعه می‌یابد، ولی این موضوع نیازمند همکاری بانک‌هاست.

خسرو شهبازی اظهار کرد: امیدواریم با تغییرات انجام شده در بانک کشاورزی مسیر احداث گلخانه‌ها نیز تسهیل شود البته انتطار داریم بانک کشاورزی با ما همراه باشند.

وی با بیان اینکه اتحاد و انسجام دستگاه‌های استان موجب ترغیب سرمایه گذاران می‌شود، افزود: انتطار داریم رفع مشکلات گلخانه‌ای در اولویت دستگاه‌های دخیل باشد.

شهبازی یادآور شد: ضروریست در ستاد احیای دریاچه ارومیه هم بحث گلخانه‌ها، با نگاه ویژه‌ای نگریسته شود تا فرصت‌های سرمایه گذاری را با جذابیت‌های بالا ایجاد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.