حجت الاسلام محمد بارانی با بیان اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس واجب شرعی است، گفت: مسلمانان سراسر دنیا نسبت به حمایت از فلسطین اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدی‌شهر در خطبه‌های سومین نماز جمعه مهدی‌شهر در سال جاری به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن اشاره به روز قدس، تاکید کرد: روز قدس ابتکار امام (ره) بود که نگاه عرفانی و الهامات الهی در دل ایشان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مسلمانان در سراسر جهان نسبت به کمک به مردم فلسطین اهتمام داشته باشند، افزود: حضور در این راهپیمایی یک واجب شرعی است چرا که بخشی از جهان اسلام مورد غصب قرار گرفته و این سخن صریح پیامبر (س) است که نباید کسی نسبت به امور مسلمانان بی تفاوت باشد.

مهار تورم

امام جمعه مهدی‌شهر در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ و مهارم تورم، بیان کرد: در طول چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند که مسئولان باید همت جدی برای مهار تورم داشته باشند و حتی فرمودند که ما باید تورم را یک رقمی کنیم.

بارانی با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات معیشتی از قشر کارگر، معلم و … به اصلاح ساختار و مبانی اقتصادی کشور بستگی دارد، افزود: اگر تورم مهار نشود و ارزش پول ملی بالا نیاید، هر میزان افزایش حقوق‌ها، بی فایده خواهد بود چرا که اگر حقوق کارمند و کارگر ۳۰ درصد افزایش یابد اما در مقابل تورم ۴۰ درصد بیشتر شود نه تنها گره‌ای از مشکلات مردم باز نشده بلکه ۱۰ درصد هم مشکلات مردم بیشتر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.