مطالبات کشاورزان زرندی از سرمازدگی فروردین ۱۴۰۱ همچنان بی جواب مانده!

رئیس اتاق اصناف کشاورزی زرند گفت: علی رغم پیگیری‌ها پس از سرمازدگی فروردین  ۱۴۰۱، متولیان امر  هیچ کدام از درخواست‌های کشاورزان را اجابت نکرده اند.

اولین جلسه اتاق اصناف کشاورزی زرند  طی امسال با حضور فرماندار و اعضا در محل فرمانداری زرند برگزار شد.

علی پوررنجبر،  رئیس اتاق اصناف کشاورزی زرند با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال به نام مهار تورم و رشد تولید و تاکید ایشان بر مهم ترین مسئله کشور؛ یعنی اقتصاد و تولید گفت: همه اراده‌ها باید متوجه اقتصاد و تولید باشد.

او ضمن بیان مشکلات کشاورزان و خسارت پیاپی طی امسال به بیان  گزارشی از اقدامات انجام شده طی چند روز اخیر برای پیشگیری از سرمازدگی محصولات سخن  گفت و افزود: علی رغم مکاتبات و پیگیری‌های متعدد پس از سرمازدگی فروردین  ۱۴۰۱،  متاسفانه متولیان امر  هیچ کدام از درخواست‌های کشاورزان را اجابت نکرده اند.

 پور رنجبر بیان داشت : باید پیگیر مشکلات و موتور محرکه کشاورزان، دامداران، مرغداران و شیلات باشیم و در تمام مجامع سیاستگذاری و برنامه ریزی و جلسات مربوطه نماینده داشته باشیم.

پوررنجبر افزود: اگر دولت و صنایع شهرستان از کشاورزان حمایت نکنند، کشاورزان ضرر زیادی می بینند.

زارعی، عضو اتاق اصناف نیز در این جلسه  گفت: ۳۰ هزار شغل در بحث کشاوزی  وجود دارد و کشاورزی در زرند با توجه به وجود معادن حرف اول را در اشتغال می‌زند.

او با اشاره به اینکه  تنش سرمایی، گرمایی و... باعث افت کشاورزی شده است، افزود: مسئولان باید در زمینه تسهیلات و امحال وام‌ها به کشاورزان اقدام کنند.

ابراهیمی،  مسئول صندوق بیمه کشاورزی زرند نیز با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی صندوق حمایت از کشاورزان است، گفت: بیمه کشاورزی زیر مجموعه دولت و نمایندگان مجلس تعرفه‌ها را قیمت گذاری می کنند.

او گفت: تعرفه‌ها فعلا تغییر نکرده و پرداخت بر اساس هزینه‌ها است .

در این جلسه مشکلات مجامع دامداران، شیلات و عشایر بخش یزدان آباد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

رحمانی، رئیس تعاون روستایی با بیان اینکه ۴۰ تعاونی در سطح شهرستان وجود دارد و ۹۸ درصد تحت پوشش این تعاونی‌ها هستند، گفت: در این تعاونی ها،   ۴۸ هزار کشاورز عضو و ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند  و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان گردش مالی این تعاونی‌ها است.

او گفت: به دلیل سرمازدگی و کم شدن هزینه‌ها پیشنهاد تعدیل نیرو داده شد؛ ولی با مشورت مدیریت بحران این کار را انجام ندادیم.

رحمانی گفت: با توجه به سرمازدگی و رفع بحران از دولت تقاضای کمک داریم تا مشکلات صنفی را برطرف کنیم.

همچنین دیگر اعضا نیز خواستار امهال وام‌ها و تسهیلات به کشاورزان شدند.

سیدرضا حسینی نژاد،   فرماندار ززند ضمن جمع بندی و شنیدن مشکلات ناشی از سرمازدگی‌ها گفت: شخصا هشدار‌های لازم قبل از سرما زدگی را  به کمک هواشناسی و مدیریت جهاد کشاورزی زرند از طریق رسانه‌ها اعلام کردم و برای جلوگیری از سرمازدگی هشدار دادم.

او گفت: پس از سرمازدگی نیز  با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی، خیر اندیش مدیر کل کشاورزی استان  و محمدی رئیس جهادکشاورزی از باغات بازدید داشتیم  و با کشاورزان در این زمینه صحبت کردیم.

فرماندار زرند بیان داشت: پارسال  کار‌های بزرگی در زمینه کشاورزی انجام دادیم و مصوبات خوبی داشتیم.

سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند از راه اندازی  ۱۲ دستگاه هواشناسی در سطح شهرستان زرند خبر داد و تصریح کرد در زمینه تسطیح راه‌های روستایی و عشایری و راه‌های منتهی به کارگاه‌های تولیدی مثل مرغداری‌ها طی  سال جدید نیز اقداماتی صورت خواهد گرفت.

او در زمینه مشکلات مربوط به عشایر و شناسنامه دار شدن عشایر شهرستان، قول مساعد داد و گفت:  پیگیرمشکلات کشاورزی شهرستان هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.