جان باختن ۱۰ پناهجو در پی غرق شدن قایق در دریای مدیترانه

گارد ساحلی تونس از غرق شدن ۱۰ پناهجو و مفقود شدن ۳۰ تن دیگر در پی واژگونی قایق حامل مهاجران خبر داد.

دریای مدیترانه مرگبارترین دریا برای پناهجویان در جهان محسوب می‌شود به طوری که سالانه هزاران مهاجر که به امید زندگی بهتر با قایق‌های کوچک دل به دریا می‌زنند در نهایت جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در جدیدترین حادثه از این دست مقامات تونس امروز (چهارشنبه) اعلام کردند یک قایق حامل پناهجویان در آب‌های این کشور غرق شد که در پی این حادثه ۱۰ تن جان خود را از دست داده و از سرنوشت ۳۰ پناهجوی دیگر اطلاعی در دست نیست. 

گارد ساحلی تونس از نجات یافتن ۷۶ پناهجو در این حادثه خبر داد. با این حال، به دلیل مفقود شدن شمار قابل توجهی از مسافران این قایق احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد. 

منابع محلی می‌گویند ماه گذشته میلادی (مارس) یکی از شلوغ‌ترین ماه‌ها برای قاچاقچیان انسان به منظور رساندن پناهجویان به سواحل ایتالیا از طریق تونس بود. همین مسئله باعث بروز سوانح متعدد دریایی شد که غالب آن‌ها به دلیل استفاده از قایق‌های غیراستاندارد و یا بیش از حد سوار کردن مسافر بود. 

در ماه مارس در حوادث دریایی برای قایق‌های پناهجویان در تونس ۵۲ نفر کشته و ۷۲ پناهجوی دیگر همچنان مفقود هستند و گمان می‌رود جان خود را از دست داده باشند. 

گارد ساحلی تونس می‌گوید در ماه جاری میلادی (آوریل) بیش از ۱۴ هزار پناهجو را در دریای مدیترانه نجات داده است. 

تونس اکنون به کانون پناهجویان در شمال آفریقا تبدیل شده است که برای زندگی بهتر به دنبال رسیدن به سواحل اروپا هستند. نخست وزیر و مقامات امنیتی ایتالیا طی هفته‌های اخیر بار‌ها به اتحادیه اروپا هشدار داده اند که باید به کشور تونس برای مهار پناهجویان کمک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار