هشتم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز میمند ثبت شد

هشتم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز میمند در تقویم رویداد‌ها در سطح ملی ثبت شد.

روح‌الله روانشاد مسئول هماهنگی امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: با درخواست مردم و مسئولان شهر میمند و پیگیری این اداره کل و با هماهنگی‌ها و جلسات متعدد با مدیران دستگاه‌های مختلف در سطح ملی و استانی، گواهی‌نامه ثبت رویداد‌ها به نام روز میمند توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع کشور ثبت و صادر شد.

او گفت: این امر مهم می‌تواند در جهت رونق صنعت گردشگری، و حضور بیش‌ازپیش مسافران و توریست‌ها به شهرستان فیروزآباد و میمند کمک شایانی بکند.

 روانشاد افزود: ایجاد و تولید کارخانه و کارگاه‌های گلاب‌گیری و تولید عطر‌ها و ثبت برند آن با توجه به قدمت مقوله گلاب و گلاب‌گیری به‌عنوان یکی از شاخصه‌های این شهر در کنار ایجاد زیرساخت‌های اقامتی، پذیرایی، خدماتی و حمل و نقل در کنار مزیت‌هایی مانند آب و هوای معتدل و قدمت تاریخی، فرهنگی و مذهبی و وجود بنا‌ها و محوطه‌های باستانی ثبت‌شده در مقیاس جهانی و ملی و استانی، شروع تحولی در منطقه و در پی آن اشتغال و اقتصاد پویا و پایدار، برای مردم شهر میمند و شهرستان فیروزآباد خواهد بود.

او افزود: با وجود ظرفیت‌های موجود و ایجاد برنامه جامع با حضور همه دستگاه‌ها و متولیان، این رویداد مهم در جهت توسعه پایدار صنعت گردشگری آنجا رقم زده شد و در نتیجه رشد شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، برای مردم میمند و شهرستان فیروزآباد فراهم شد. زیرا، ثبت یک روز مشخص به نام میمند، و برنامه‌ریزی در قالب این رویداد، گلاب و گلاب‌گیری میمند، و اهمیت ثبت جهانی محوطه باستانی ساسانی فیروزآباد، و دیگر جاذبه‌ها، میمند را به‌عنوان مقصد هدف گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌دهد.

روانشاد تصریح کرد: می‌طلبد تا مسئولان همه دستگاه‌ها به همراه مردم شهرستان فیروزآباد و میمند، گردشگری را اولویت اصلی آنجا بدانند. این رویداد‌ها همچون ثبت ۵ فروردین به‌عنوان روز داراب و ادامه این روند برای دیگر شهرستان‌های استان فارس نقطه عطفی در جهت شروع و تحول در حوزه گردشگری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
عطر گل محمدیییییی الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
آخرین اخبار