با حضور معاون آموزشی علوم، تحقیقات و فن آوری؛

طرح تحول آموزشی کشور از کرمان آغاز به کار کرد

طرح تحول آموزشی کشور با حضور معاون آموزشی علوم، تحقیقات و فن آوری از کرمان آغاز به کار کرد.

عابدینی در جلسه راهبردی شورای فن آوری و دانش بنیان استان با حضور ۲۳نماینده شورای راهبردی فناوری و تولید دانش بنیان گفت: در طرح سند تحول آموزشی قرار است ۹۵ واحد درسی دانشجویان در دانشگاه‌ها و ۴۰ درصد درصنایع گذرانده شود. اجرایی شدن سند طرح تحول آموزش عالی از کرمان

وی تاکید کرد: رشته‌های مورد نیاز توسط دانشگاه‌ها تعیین ودانشجویانی که شرایط را داشته باشند ۴۰ درصد از نیروی تخصصی موردنیاز صنایع با همکاری دانشگاه‌ها تامین شود.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری اجرایی شدن این طرح را با توجه به آمایش رشته‌های درسی و بررسی نیاز صنایع را دو اولویت در اجرا شدن این طرح عنوان کرد.

معاون اقتصادی استاندار هم با بیان نیاز استان به استفاده از نخبگان علمی و دانشگاه‌ها با توجه به مشکلات پیش روی در صنایع، بر به کارگرفتن افراد ماهر در این بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد.

حسن زاده افزود: نیروی انسانی ماهر و تخصصی جز درخواست‌های مکرر صاحبان صنایع و معادن و مراکز تولیدی اقتصادی استان‌است که با اجرای این طرح، زمینه مستعدی برای به کارگیری افراد ماهر پیش خواهد آمد.

اکبری فرد رئیس دانشگاه باهنر کرمان هم افزود: کرمان ظرفیت‌های موفقی در زمینه دانش بنیان دارد که نیاز به توجه و نگاه ویژه برای حمایت از نخبگان علمی دارد.

وی عنوان کرد: باوجود یکصد و هفت واحد دانشگاه و ۱۲۰ هزار دانشجو در استان کرمان و افزایش ۴۷درصد به تعداد شرکت‌های دانش بنیان ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنایع را ضروری دانست.

همچنین عدم انطباق رشته‌های دانشگاهی با دانش مورد نیاز برای صنایع و اصلاح رشته‌های مورد نیاز و معرفی سامانه فرصت برای شناسایی استعداد‌ها از مواردی بود که مد نظر قرار گرفت.

طرح سند طرح تحول آموزش عالی از سال گذشته طراحی و تدوین وبه طور آزمایشی اجراو از امروز به طور رسمی اجرایی میشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
همیشه کرمان دراجرای طرح های کشور پیش قدم است کاش مسئولین کرمانی یک کم ازتهران ها وشهرهای دیگر یاد می گرفتن درانجام بسیاری ازاین طرح های بدرد نخور ورشکست خورده پیشقدم نمی شدن چه خوب بود اول نتیجه رامی دیدن بعد خودشون راجلو می انداختن یک مشت ترسو همیشه پیشقدم میشن
آخرین اخبار