اعلام وضعیت هشدار در پایتخت اوکراین از ترس حملات تلافی جویانه روسیه

پس از آنکه مسکو اعلام کرد حمله پهپادی به کاخ کرملین را پاسخ می‌دهد، کی یف به حالت آماده باش درآمد.

جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده است پس از حمله پهپادی کی یف به کاخ کرملین به منظور ترور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور وارد ابعاد تازه‌ای شده است. تحلیلگران غربی می‌گویند این موضوع باعث شده است روسیه به طور عمیق‌تر اوکراین را هدف حمله قرار دهد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آنکه روسیه اعلام کرد حمله پهپادی به کاخ کرملین را تلافی خواهد کرد، اکنون مقامات امنیتی اوکراین در کی یف، پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن وضع هشدار صادر کرده اند. 

مردم محلی می‌گویند از زمانی که سطح هشدار از سوی مقامات امنیتی صادر شده است شمار حملات پهپادی به پایتخت افزایش یافته و مردم به طور پیوسته مجبور به رفتن به پناهگاه هستند. همچنین صدای انفجار‌های شدید و تیراندازی از مرکز شهر به گوش می‌رسد. 

کی یف اعلام کرد حملات امروز از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شده و به مدت ۲۰ دقیقه به طول انجامید. این در حالی است که نیروی هوایی اوکراین به دلیل آنکه کنترل یکی از پهپاد‌های خود را از دست داد، برای جلوگیری از وقوع هر گونه پیشامدی اقدام به انهدام پهپاد خودی کرد. 

خبرگزاری تاس نیز اعلام کرد پوتین امروز در نشست شورای امنیت روسیه شرکت خواهد کرد و حمله به کاخ کرملین یکی از محور‌های گفتگو در این نشست خواهد بود. 

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در سفر به برزیل به رسانه‌ها گفت: ما طرف‌ها را به مذاکرات صلح به منظور پایان تخاصم تشویق می‌کنیم. 

اوکراین از دفع ۵۰ حمله نیرو‌های روسی در جبهه‌های شرقی این کشور خبر داد. اکنون اوج نبرد میان دو طرف بر شهر باخموت در استان دونتسک و مرینکا متمرکز است. همچنین نیرو‌های روسی طی شبانه روز گذشته ۶۶ حمله هوایی علیه مواضع نیرو‌های اوکراینی انجام دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار