همکاری سازمان‌های بین المللی در برگزاری گردهمایی اربعین ضروری است

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران اعلام کرد: همکاری سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان‌های تابع سازمان ملل در برگزاری گردهمایی بزرگ اربعین ضروری است.

سید جعفر حسین در چهارمین روز از بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشور‌های گروه پنج در زمینه همکاری‌های نظام سلامت، در پنل "همکاری‌های فرامرزی در زمینه اجتماعات" گفت: به دلیل حجم بالای تراکم جمعیتی بدیهی است که سازمان بهداشت جهانی به تنهایی قادر به کمک برای برگزاری گردهمایی و اجتماع عظیم مردمی اربعین نیست و لازم است از تمام سازمان‌های بین المللی در هر چه سالم‌تر و بهتر برگزار کردن این گردهمایی کمک بگیریم.

او با بیان این‌که ایجاد سلامت عمومی در مراسم اربعین با هماهنگی بین کشور‌های عضو گروه پنج و تمام کشور‌هایی که زائر اربعین دارند، لازم است، افزود: ریسک انتقال بیماری‌های واگیر و قابل انتقال همچون کرونا در اجتماعات افزایش می‌یابد، بنابراین ایجاد این هماهنگی برای مدیریت برنامه بسیار مهم است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران بر تشکیل جلسات هماهنگی بین کشور‌های ذیربط، تبادل داده‌ها و اطلاعات، آموزش‌های عمومی سلامت، استفاده از فناوری‌های جدید و اتخاذ رویکرد مشترک برای پاسخ به فوریت‌های پزشکی، به عنوان مهم‌ترین اقدامات کشور‌ها و سازمان‌ها در گردهمایی بزرگ اربعین، تاکید کرد.

برچسب ها: اربعین ، نظام سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار