قاسمپور: حریفان ایران در آسیا نمی توانند دردسر ساز شوند/ قلعه نویی نباید به اسم ها اکتفا کند

کارشناس فوتبال گفت: تیم‌های امارات، فلسطین و هنگ کنگ نمی‌توانند برای تیم ملی ایران در جام ملت‌ها مشکل ساز شوند.

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال درباره قرعه کشی جام ملت‌های آسیا و همگروهی تیم ملی ایران با تیم‌های فلسطین، امارات و  هنگ کنگ اظهار کرد: به نظرم گروه خوبی است. به نظر نمی‌رسد گروه‌ها تفاوت چندانی با هم داشته باشند و تیم‌های سرگروه قوی‌تر هستند و تیم‌های بعدی فوتبالشان درجه ۲ و ۳ است. همچنین سخت‌ترین بازی با امارات خواهد بود.

تیم ملی ایران تا مرحله نیمه نهایی کار سختی نخواهد داشت 

او ادامه داد: البته تیم ملی امارات هم شرایط مطلوبی ندارد و نمی‌تواند برای تیم ملی ایران دردسر ساز شود. هر چقدر به مراحل بالاتر می‌رویم بازی‌ها فشرده‌تر و سخت‌تر می‌شود. به نظرم کار سختی تا مرحله نیمه نهایی و حضور در جمع ۴ تیم نخواهیم داشت. زمانی بازی‌ها سخت می‌شود که به تیم‌های عربستان، ژاپن و کره جنوبی بیفتیم.

تیم های فلسطین و هنگ کنگ نمی توانند مشکل ساز شوند 

قاسمپور درباره وضعیت همگروه‌های ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: تیم امارات نسبت به تیم‌های فلسطین و هنگ کنگ تجربه بیشتری دارد و امکانات و سرمایه گذاری بهتری انجام داده  و در بیشتر جام ملت‌های آسیا حضور داشته است. اماراتی‌ها زیر ساخت‌های قوی تری دارند و تیم‌های فلسطین و هنگ کنگ نمی‌توانند برای ما مشکل ساز شوند.

جوانان اماراتی دل به فوتبال نمی دهند 

او افزود: تیم امارات با این همه دبدبه و کبکته در چند سال اخیر نتایج خوبی کسب نکرده است.  با وجود اینکه اماراتی‌ها امکانات خوبی فراهم کردند، اما جوانانشان دل به فوتبال نمی‌دهند. تیم امارات نسبت به تیم‌های فلسطین و هنگ کنگ شرایط بهتری دارد، اما این تیم هم با اوج فاصله دارد.

مسئولان فوتبال در تدارک تیم ملی همیشه با مشکل مواجه هستند 

کارشناس فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال ایران برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا باید چه برنامه‌ای داشته باشد، گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال  برای تجهیز و تدارک تیم ملی فوتبال همیشه با مشکل مواجه هستند. آن‌ها سهل انگاری می‌کنند یا مشکل مالی دارند و تیم‌های قوی هم  با ما بازی نمی‌کنند. بعد از پایان لیگ، امیر قلعه نویی برنامه تیم ملی را به فدراسیون می‌هد و نیاز‌های خود برای برگزاری  اردو و بازی تدارکاتی را اعلام می‌کند.

قلعه نویی نباید به اسم ها اکتفا کند

قاسمپوربیان کرد: به نظرم قلعه نویی نباید به اسم ها، ستاره‌ها و اینکه بازیکنان در تیم‌های پرسپولیس و استقلال بازی می‌کنند، اکتفا کند و در جام ملت‌های آسیا نیاز به بازیکنانی داریم که توان و قدرت دوندگی بالایی داشته باشند. یک بازیکن باید ۱۰ کیلومتر دوندگی کند و دو‌های سرعت و کوتاه را در کوتاهترین زمان طی کند. یک بازیکن باید چنین فاکتور‌هایی را داشته باشد. علاوه بر این، ۴، ۵ بازی تدارکاتی خوب برای تیم ملی در نظر بگیرند.

فوتبال ما بضاعت لازم را دارد 

کارشناس فوتبال درباره اینکه شانس قهرمانی ایران را با قلعه نویی در جام ملت‌های آسیا چقدر می‌داند، گفت: در فوتبال اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که قابل پیش بینی نیست، اما فوتبال ما بضاعت لازم ر دارد. بازیکنان باتجربه‌ای داریم و لژیونر‌ها تجربه‌های خوبی در اروپا کسب کردند و باید امکانات و بازی تدارکاتی خوبی هم برای تیم ملی در نظر بگیریم تا به موفقیت برسیم. به نظرم تیم ملی فوتبال ما یکی از شانس‌های قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است.

قلعه نویی نیاز به ۲ دستیار خارجی دارد 

او افزود: به نظرم قلعه نویی باید تعارف و مماشات را کنار بگذارد و دستیاران خوبی به خدمت بگیرد. با تمام احترامی که برای  دستیاران ایرانی قلعه نویی قائل هستم، اما تیم ملی نیاز به جذب ۲ مربی خارجی با دانش دارد که در شرایط سخت قلعه نویی را بتوانند کمک کنند. ممکن است قلعه نویی به خاطر استرس و تمرکز نداشتن نتواند تیم را به خوبی هدایت کند، اما دستیاران خوب باعث می‌شوند که به او کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار