توسعه همکاری اصفهان با دانشگاه‌های روسیه در زمینه علوم انسانی

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان گفت: همکاری اصفهان با دانشگاه‌های روسیه در زمینه علوم انسانی توسعه می‌یابد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان گفت: همکاری‌های این دانشگاه با دانشگاه‌های روسیه در رشته‌های مختلف بویژه علوم انسانی از طریق تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک توسعه می‌یابد.

آرش شاهین افزود: دانشگاه اصفهان در سال‌های گذشته با تعدادی از دانشگاه‌های روسیه همکاری علمی و فرهنگی داشته که تلاش می‌شود این همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله رشته‌های علوم انسانی گسترش یابد.

او با بیان اینکه در برخی از رشته‌ها با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه اصفهان و تعدادی از دانشگاه‌های معتبر و بزرگ روسیه امکان همکاری بیشتری در حوزه علوم انسانی وجود دارد گفت: دانشکده‌های علوم اداری و اقتصاد، علوم ورزشی بویژه در زمینه مبادلات باشگاهی مانند باشگاه‌های سپاهان و "زِنیت"، علوم تربیتی و روانشناسی، زبان‌های خارجی، ادبیات و علوم انسانی شامل تاریخ، علوم اجتماعی و زبان ادبیات فارسی، الهیات و علوم جغرافیایی و برنامه‌ریزی ظرفیت خوبی برای تعریف و توسعه همکاری‌های متقابل را دارند.
ششمین اجلاس رییسان دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با حضور رییسان دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه هفتم و هشتم اردیبهشت امسال در روسیه برگزار شد.

اجلاس مزبور در راستای گسترش و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی طرح‌ریزی و دبیرخانه این اجلاس از سال ۱۳۹۴ در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده است.

رییسان ۵۰ دانشگاه از روسیه و دانشگاه‌های اصفهان، تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی و فنی‌وحرفه‌ای در ششمین اجلاس حضور داشتند.

دانشگاه اصفهان با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی است.

در حال حاضر حدود یکهزار و ۴۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.