رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبرداد؛

فعالیت بیش از هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی

خیاطیان گفت: امروز بیش از هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی فعال هستند.

آقای محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این آیین با بیان اینکه صنعت نفت صنعتی بالغ است و خوشبختانه در کشور ما نیز ظرفیت‌های بسیار مطلوبی دارد، گفت: در این میان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از توانمندی‌های بالایی برای رفع نیاز‌های فناورانه این صنعت برخوردارند.

او گفت: امروز بیش از هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی فعال هستند.

خیاطیان گفت: در این صنعت دو رکن فناوری و سرمایه‌گذاری نقش اساسی ایفا می‌کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان در این میان توانسته‌اند در رکن فناوری تا حدود زیادی نیازمندی‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را برطرف کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با قدردانی از همراهی هلدینگ خلیج فارس برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد از زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی با تکیه بر پروژه‌های ارزش‌آفرین پایین‌دست حمایت کنیم، چراکه صنایع پایین‌دست صنعت پتروشیمی نیازمند توسعه فناوری و شناسایی زنجیره و سرمایه‌گذاری هستند.

او با تأکید بر اینکه رفع نیاز‌های فناورانه صنعت پتروشیمی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان رقم خواهد خورد، گفت: در همین زمینه بر اساس تفاهم‌نامه مقرر شده است نیاز‌های فناوری حوزه نفت، گاز و پتروشیمی احصا شود و صندوق نوآوری نیز با شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه رفع نیاز‌های فناورانه صنعت پتروشیمی کشور را فراهم کند.

برچسب ها: پتروشیمی ، صندوق ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار