معماری‌های مرموزانه تاریخ + تصاویر

در سراسر جهان بنای مرموز تاریخی و بزرگی وجود دارد که هرکدام از آن ها یک علامت سوال بزرگ برای بازدیدکنندگان و محققان هستند.

آدم‌ها برای خودشان زبان رمزی می‌سازند، راز‌هایی دارند و شاید صندوقچه اسرار دوست و خانواده‌شان هم باشند. اصلا وقتی پای راز وسط باشد گوش‌های کنجکاو برای شنیدن آن بیشتر می‌شود. حالا فکر کنید قرن‌ها و هزاران سال از این راز‌ها گذشته باشد و آدم‌ها هنوز نتوانسته باشند به‌طور صددرصد به معنای این راز‌ها پی ببرند. درست مثل اشعار حافظ، فردوسی، سعدی و مولانا که هنوز راز‌های کشف نشده زیادی دارند. در سراسر جهان بنا‌های تاریخی و بزرگی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها یک علامت سوال بزرگ برای بازدیدکنندگان و محققان هستند.

یکی از آن‌ها تخت‌جمشید در شیراز است که اگر از نزدیک آن را ندیده باشید، شاهکار تاریخی بزرگی را از دست داده‌اید. در این مطلب اطلاعات عمومی می‌خواهیم ۳ بنای مرموز دیگر را در جهان معرفی کنیم.

اهرام جیزه؛ با شکوه و مرموز
کدام کشور؟ مصر
ما اهرام «جیزه» را با نام اهرام مصر می‌شناسیم. می‌دانیم که این اهرام در مصر برای دفن فراعنه ساخته شده،، اما هنوز نوع ساخت، تاریخ و نماد احتمالی اهرام جیزه به طور کامل درک نشده است. نظریه‌های زیادی درباره اهرام مصر وجود دارد و فیلم‌سازان زیادی به دلیل رازآلود بودن، این مکان را برای قصه و فیلم‌شان انتخاب می‌کنند. مساحت جیزه حدود ۸ کیلومتر است و علاوه بر سه هرم اصلی، چند هرم کوچک‌تر و همین‌طور مجسمه ابوالهول در این منطقه وجود دارد. مصری‌ها در طول ۳۵۰ سال، ۸۰ هرم در مصر ساخته‌اند و بعضی از پژوهشگران تاریخ ساخت اهرام مصر را به ۱۲ هزار سال قبل نسبت می‌دهند!

مصر


بیشتربخوانید


 بعلبک؛ معماری فرازمینی
کدام کشور؟ لبنان
سرنوشت بعلبک عجیب است. شهری تاریخی که در دوره‌ای از تاریخ به دست رومی‌ها می‌افتد. رومی‌ها در این شهر در طول ۳ قرن استعمار برای ساخت ۳ معبد عظیم و ستون‌هایی که به حیاط این معبد‌ها وصل می‌شد از غول‌پیکرترین سنگ‌ها استفاده کردند. ابعاد این سنگ‌ها آن‌قدر بزرگ است که بازدیدکنندگان احتمال می‌دهند ساخت این بنا‌ها کار فرازمینی‌ها باشد. برای مثال در ورودی جنوبی بعلبک، معدنی وجود دارد که هنوز بعضی از سنگ‌های تراشیده این معبد‌ها در آن‌جا قرار دارد. در همین منطقه سنگی به نام «زن باردار» تراشیده شده که حدود ۱۳۰۰ تن وزن دارد و کمتر جرثقیلی می‌تواند این سنگ غول‌پیکر را تکان دهد.

بعلبک

 جزیره ایستر؛ ایموجی‌های سنگی
کدام کشور؟ شیلی
به احتمال زیاد با این آدمک‌های عبوسِ سنگی در میان ایموجی‌های تلفن همراه‌تان آشنا هستید. این ایموجی‌ها برگرفته از مجسمه‌های تاریخی «موآی» در جزیره ایستر است. این جزیره که در شیلی قرار دارد به دلیل این تندیس‌های ۴۰۰ ساله عجیب باستانی معروف است. بیشتر این تندیس‌ها در کرانه دریا به خط چیده شده‌اند. سنگین‌ترین موآی ساخته شده با وزن ۸۶ تن، نشان می‌دهد که مردم این جزیره چه شاهکار بزرگی را ایجاد کرده و به حرکت درآورده‌اند. تقریباً نیمی از موآی‌های باقی‌مانده هنوز در رانو راراکو، معدن اصلی موآی هستند، اما صد‌ها نفر به سکو‌های سنگی در اطراف جزیره منتقل شدند.

 جزیره ایستر

منبع: روزنامه خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۵:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
کوه را تراش داده اند. این که تعجب ندارد. از همه عجیب تر این است که زیر بنای بیت المقدس خالی شده و عنقریب فرو میریزد ولی کسی حتی بعنوان یک بنای تاریخی آن را قبول ندارد و محسوب نمی کند. وقتی یکدفعه یکجا فرونشست کرد و زیر زمین رفت روی آن خاک میپاشند و بعنوان عتیقه آن را کشف خواهند کرد. تا آیندگان از دیدنش ذوق مرگ شوند.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام،

هرم مثلثی شکل نماد شیطان پرستی است.