فعالیت ۴۱۶ پایگاه تابستانی برای دانش آموزان کرمانی

سادات حسینی گفت: ۴۱۶ پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت با حضور ۲ هزار و ۶۲ نفر عوامل اجرایی در استان کرمان فعالیت دارند.

سید اصغر سادات حسینی  با بیان اینکه اگر برنامه مناسبی برای تابستان داشته باشیم، بستر مناسبی برای رشد و شکوفایی استعداد‌ها فراهم می‌شود، گفت: بی برنامگی برای اوقات فراغت، زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را فراهم می‌کند.

او افزود: ۴۱۶ پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت با حضور ۲ هزار و ۶۲ نفر عوامل اجرایی برای پوشش ۱۲۸ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در تابستان ۱۴۰۲ در استان کرمان فعالیت دارند و  ثبت نام در پایگاه‌ها از ۱ تیر ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: در سطح استان کرمان، ۳۷ دارالقرآن داریم که با به کارگیری ۱۸۵ نفر عامل اجرایی، ۹ هزار و ۲۵۰ نفر قرآن آموز را برای طرح تثبیت روخوانی و روان خوانی قرآن کریم و طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم آموزش می‌دهند.

او   افزود: ۶۵ کانون فرهنگی  ـ  تربیتی فعال در استان کرمان داریم که با ۳۹۰ نفر عامل اجرایی، آموزش ۱۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز را در رشته‌های مختلف هنری و ورزشی بر عهده دارند.

سادات حسینی با اشاره به اینکه ستاد اوقات فراغت امسال با شعار «تربیت، بدون توقف» فعالیت می‌کند، گفت: ۶۴ نفر عامل اجرایی هم ۱۲ هزار دانش آموز را در ۱۶ اردوگاه فعال پوشش می‌دهند.

او افزود: در مدارس،  ۱۹۵ پایگاه با حضور ۹۷۵ نفر عامل اجرایی با حضور ۳۹ هزار دانش آموز و ۴۵ کانون ورزشی با ۲۲۵ نفر عامل اجرایی با حضور ۴۵ هزار نفر شرکت کننده فعالیت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۳۷ مرکز مشاوره با ۱۱۱ نفر عامل اجرایی با خط تلفنی ۱۵۷۰ همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ کار مشاوره اورژانس دانش آموزی را انجام می‌دهند و ۳۷ پژوهش سرا هم با ۱۱۱ عامل اجرایی با حضور ۵ هزار و ۵۵۰ نفر شرکت کننده در استان کرمان فعالیت می‌کنند.

او بیان کرد: همچنین تشکل‌های دانش آموزی از جمله: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی، سازمان جوانان هلال احمر و سازمان دانش آموزی هم در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی فعالیت می‌کنند.

سادات حسینی  ابراز امیدواری کر:  با مشارکت سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها بتوان دانش آموزان بیشتری را در برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت تحت پوشش قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار