تکمیل بیمارستان‌های شهر اردبیل از مطالبات جدی دانشگاه علوم پزشکی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تسریع در تکمیل ۲ بیمارستان شهر اردبیل از مطالبات جدی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است.

دکتر علی محمدیان گفت: برغم اینکه بدلیل عقب‌ماندگی مزمن در برخی شاخص‌ها از جمله کیفیت تخت بیمارستانی از متوسط کشوری پایین هستیم اما در مجموع در شاخص‌های سلامت به متوسط کشوری نزدیک‌ هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل می گوید: در ۲ دهه اخیر در شهرستان‌های استان بیمارستان‌های جدید احداث شده است ولی در مرکز استان به‌جز بیمارستان امام خمینی (ره) بیمارستان جدیدی احداث نشده است.

به گفته او، بیمارستان‌های موجود شهر اردبیل مربوط به چندین سال گذشته است و متناسب با جمعیت و امکانات آن زمان بوده و تعداد تخت‌ها هم از نظر کمی و هم از نظر کیفیت مورد رضایت نیست.

دکتر محمدیان‌اردی با اذعان به محدودیت تخت‌های بیمارستان‌های و مشکلاتی که مردم در این زمینه با آن مواجه هستند، گفت: از مسئولان استانی درخواست داریم با حمایت و پیگیری‌های خود زمینه تسریع در احداث ۲ بیمارستان نجف‌زاده و هزار تختخوابی اردبیل فراهم کنند.

او می گوید: در رشته‌هایی از قبیل داخلی، اطفال، زنان و جراحی دارای پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ هستیم، اما مشکل اصلی در تامین نیروی انسانی، نبود فضای فیزیکی و همچنین کمبود تجهیزات و تخت بیمارستانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل گفت: اردبیل یکی از استان‌هایی است که خیرین با عواطف انسانی غیرقابل وصف خود کمک‌های ارزشمندی به حوزه سلامت کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به کمک حدود ۷۲۰ میلیارد ریالی یکی از خیرین در پارسال اشاره کرد.

او می گوید: علاوه بر این یک دستگاه رادیوتراپی نیز توسط این خیر برای بخش بهداشت و درمان استان تهیه خواهد شد.

دکتر محمدیان اردی از راه‌اندازی سه دستگاه ام ار آی در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر تا پایان امسال خبر داد و گفت: انعقاد قرارداد خرید دستگاه رادیوتراپی دوم، تامین دستگاه طب هسته‌ای و سنگ شکن در سیستم دولتی، نصب دستگاه آنژیوگرافی دوم و سی تی اسکن دوم در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل، دستگاه ماموگرافی در مرکز استان و شهرستان مشگین‌شهر و همچنین تامین دستگاه EPS با کمک خیرین سلامت از جمله برنامه‌های مهم دانشگاه در توسعه درمان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.