راز قتل مرد بدهکار توسط عمویش در قیطریه فاش شد!

مرد میانسالی که برادرزاده خود را با ضربات میلگرد به قتل رسانده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستگیر شد و به نحوه انجام این جنایت هولناک اعتراف کرد.

ساعت ۲ بامداد شنبه نهم اردیبهشت‌ماه، جسد مرد جوانی کنار سطل زباله یک پارک در محله تهرانپارس از سوی رهگذران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد که با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم بررسی صحنه جرم در محل حادثه با جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان مواجه شدند که هدف ضربات مهلک میلگرد از ناحیه سر قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز حکایت از آن داشت، مرد جوان در مکان نامشخصی به قتل رسیده و جسد توسط عامل جنایت به این خیابان در تهرانپارس منتقل شده است.

در نخستین‌گام، ماموران تیم تشخیص هویت اقدام به انگشت‌نگاری روی جسد کردند تا ردپایی از قاتل این مرد جوان پیدا کنند؛ توجه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی که در جریان تحقیقات به ساختمان نیمه‌کاره اطراف صحنه جنایت جلب شده بود، باعث شد آن‌ها پای در آنجا بگذارند و با آثار خون مواجه شوند که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت!

بدین ترتیب مسئول کارگران ساختمان نیمه‌کاره هدف تحقیق قرار گرفت؛ او به کارآگاهان گفت: مقتول را نمی‌شناسم و از ماجرا خبر ندارم؛ آثار خونی هم که در این‌جا وجود دارد به‌دلیل ذبح خروس برای خورد و خوراک کارگران ساختمان است و ربطی به قتل مرد جوان ندارد.

کشف اولین سرنخ در پرونده

پس از انتقال جسد برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی، اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان دایره ویژه قتل پلیس آگاهی آغاز و در بررسی‌های اولیه مشخص شد، مقتول اختلاف مالی سنگینی با عموی خود داشته و همچننی این مظنون پرونده در یک خانه لاکچری در محله قیطریه مشغول سرایداری است.

کارآگاهان در نخستین‌گام از عموی مقتول بازجویی کردند، اما او منکر هرگونه ارتباط با مقتول در شب جنایت شد این درحالی بود که اقدامات مخابراتی نشان می‌داد، ساعتی قبل از کشف جسد در محله تهرانپارس، مقتول در خانه عموی خود در حضور داشته است.

اعتراف به قتل برادر زاده در ساختمان لاکچری

تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه مرد میانسال به قتل برادرزاده خود اعتراف کرد و به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی گفت: حدود ۸ سال قبل، مقتول قصد داشت تا در افغانستان ازدواج کند به همین خاطر مقدار زیادی پول از من قرض گرفت تا به خانواده همسرش به عنوان "شیربها" بدهد، اما پس از اینکه ازدواج کرد پولم را پس نداد که با یکدیگر اختلاف پیدا کردیم.

وی ادامه داد: برادرزاده‌ام بخاطر بدهی‌اش فراری شد و در یکی از روستا‌های افغانستان مخفیانه زندگی می‌کرد که او را با تلاش‌های بسیار پیدا کردم، اما هنگامی که قصد داشتم تا با او حرف بزنم با یک موتورسیکلت فرار کرد و ناپدید شد که چندی بعد توسط اقوام متوجه شدم به تهران آمده است.

مرد جنایتکار گفت: بخاطر این موضوع به همراه خانواده‌ام به تهران آمدم و در یک ساختمان لاکچری در قیطریه به عنوان سرایدا مشغول به کار شدم؛ زمانی نگذشته بود که شماره تماس برادرزاده‌ام را در تهران پیدا کردم و نقشه کشیدم تا پولم را از او بگیرم!

متهم ادامه داد: در این ساختمان لاکچری یک استخر وجود داشت که استفاده نمی‌شد به همین دلیل آن جا را محلی برای تسویه حساب مشخص کردم و سپس با برادرزاده‌ام تماس گرفتم و او را با چرب‌زبانی به ساختمان کشاندم.

مرد جنایتکار با بیان اینکه میلگرد را از قبل در صحنه جنایت جاسازی کرده بودم، گفت: پس از اینکه برادرزاده‌ام به ساختمان آمد او را به استخر بردم و به او گفتم تا پولم را پس دهد، اما قبول نکرد که من در یک لحظه با میلگرد او را هدف ضربات مهلک میلگرد قرار دادم.

وی گفت: پس از ارتکاب قتل با برادرم که نیسان داشت تماس گرفتم و از او درخواست کردم تا به اینجا بیاید؛ سپس جسد را داخل خودرو قرار دادیم و کنار یک سطل زباله در خیابان تهرانپارس رها کردیم.

بازداشت متهم دیگر پرونده در عملیات پیچیده پلیس

پس از اعتراف صریح متهم به قتل و فاش شدن راز جنایت در دایره دهم پلیس آگاهی، تیمی زبده از کارآگاهان تحقیقات را برای دستگیری دیگر متهم آغاز کردند که در مرحله اول مشخص شد، متهم متوجه شده که پلیس در جریان ماجرا قرار گرفته و به به‌همین خاطر متواری شده است.

کارآگاهان اداره دهم در گام بعدی با بررسی‌های موشکافانه و تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی گسترده محدوده تردد این متهم را ردیابی کردند و پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت وی را با یک قرار سوری در عملیات پیچیده به دام خود انداختند که متهم پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرد.

با دستور قاضی جنایی، متهمان پرونده برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
این افغانی ها به هم خون خودشان هم در غربت رحم نمی‌کنند چرا باید ایران پناهگاه بیش از 5میلیون افغانی باشد که اگر زورشان برسد تک تک ایرانی ها را به نامردی سر می برند مثل کارکنان کنسولگری ایران در افغانستان ویا بستن آب به روی ایرانی ها در سیستان بلوچستان هر چه زودتر باید به فکر اخراج افغانی ها از ایران باشیم
Germany
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
با این دادگستری که ما داریم مردم همدیگه رو نمیخورن خیلیه
آخرین اخبار