تصویب ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری و قدس شرقی

رژیم صهیونیستی طرحی را برای ساخت ۳ هزار واحد مسکونی جدید برای یهودیان در کرانه باختری و قدس شرقی به تصویب رساند.

رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه در چارچوب سیاست کوچاندن و پاکسازی نژادی فلسطینیان و توسعه هرچه بیشتر شهرک‌سازی در اراضی اشغالی، طرحی را برای ساخت ۳ هزار واحد مسکونی جدید برای یهودیان در کرانه باختری و قدس شرقی به تصویب رساند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقابله با شهرک‌سازی اسرائیل وابسته به سازمان آزادی‌بخش در بیانیه‌ای اعلام کرد که به موجب طرح مذکور، بیش از ۶۰۰ واحد مسکونی در محله شیخ جراح در قدس شرقی و ۶۱۵ واحد در شهرک بسگات زئیو احداث خواهد شد و دیگر واحد‌ها نیز قرار است در شهرک‌های واقع در کرانه باختری ساخته شوند.

منابع عبری زبان بیان کردند که این طرح در چارچوب پروژه ساخت ۵۸ هزار واحد مسکونی برای یهودیان در قدس شرقی و کرانه باختری با هدف افزایش جمعیت آنان در این مناطق به اجرا گذاشته می‌شود.

اسرائیل در حالی بی وقفه در حال ساخت و ساز در اراضی اشغالی فلسطین است که به موجب قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت شهرک سازی در این مناطق اقدامی غیرقانونی به شمار رفته و این شهرک‌ها نیز نامشروع بوده و باید برچیده شوند.

این در حالیست که اسرائیل همچنان به مصادره اراضی فلسطینی و توسعه شهرک سازی در آن ادامه می‌دهد و تاکنون هیچ اقدام عملی و بازدارنده‌ای علیه این رژیم انجام نگرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار