نارضایتی پاشینیان از نتایج مذاکرات کریدور لاچین

نخست‌وزیر ارمنستان از نتایج مذاکرات هفته گذشته در روسیه درباره کریدور لاچین راضی نیست.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، در سخنرانی امروز (دوشنبه) خود در پارلمان اعلام کرد که از مذاکرات با همتایان روسی خود در ۲۵ ماه مه و درباره کریدور لاچین رضایت ندارد.

پاشینیان در سخنان خود گفت: «یکی از موضوعات مورد بحث مربوط به وضعیت بشردوستانه کنونی در قره‌باغ کوهستانی و محاصره غیرقانونی کریدور لاچین بود. ما این موضوع را با همکاران روسی خود در میان گذاشته‌ایم من نمی‌توانم بگویم که نتایج این بحث راضی کننده بوده است.»

به گزارش تاس، او همچنین گفت: «اینکه که بسته شدن کریدور لاچین با حضور نیرو‌های حافظ صلح روسیه صورت گرفت بسیار ناراحت کننده است. ما به مذاکره با شرکای روسی خود برای حل این وضعیت ادامه خواهیم داد.»

پنج‌شنبه هفته گذشته نیکول پاشینیان و الهام علی‌اف در حاشیه نشست اتحادیه اقتصادی اوراسیا اعلام کردند که این دو کشور پس از ۳۰ سال توانستند به مناقشه بر سر قره باغ پایان داده و  به توافقی بر سر تمایت ارضی برسند. این نشست را «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه میزبانی کرد و این دو مقام  ارشد جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آن اعلام کردند که برای عادی‌سازی روابط و «احترام به تمامیت ارضی یکدیگر» آماده هستند.

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ باعث تشکیل ۱۵ کشور مستقل شد. گرچه ۳۲ سال از این موضوع می‌گذرد، اما اختلافات مرزی میان برخی از جمهوری‌های استقلال یافته همچنان پابرجاست. منطقه قره باغ یکی از مناطق مناقشه آمیز میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان است که تاکنون باعث بروز دو جنگ خونین میان طرفین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
بجای قره باغ نخجوان را به ارمنستان بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
کریدور به انها ندهید که خطرناک است
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۲۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
جناب آقای پاشینیان شهردار ارمنستان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
نصف نصف کنن بره پی کارش
آخرین اخبار