دوراهی معمایی در جنایت شبانه/ ۲ قاتل بعد از اعتراف خودشان را بی‌گناه دانستند

پرونده قتل مرد نانوا با انکار دو متهم از دادگاه کیفری یک استان تهران برای بررسی بیشتر به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

ماجرا وقتی کلید خورد که مرد نانوا ساعت سه‌و نیم هفتم مهرماه سال ۹۹ می‌خواست به نانوایی‌اش در یکی از محله‌های ورامین برود. پیرمرد وقتی در مسیر رفتن به نانوایی بود، هرگز تصور نمی‌کرد تا ساعاتی دیگر سرنوشت مرگباری در انتظارش است. او هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که ناگهان مردی در کوچه به او حمله‌ور شد و با چاقو به جانش افتاد.

در این میان مرد نانوا که بشدت مجروح شده بود، مقاومت کرد و تسلیم خواسته‌های سارق خشن نشد. مرد چاقوکش وقتی با مقاومت پیرمرد روبه‌رو شد، ضربه‌های متعددی را به وی وارد کرد و پا به فرار گذاشت. پیرمرد در حالی‌که غرق در خون بود، خود را کشان‌کشان به در خانه رساند و همسرش را باخبر کرد.

زن وقتی به در خانه آمد و همسرش را خون‌آلود دید با دستپاچگی از او پرسید ضارب را شناختی؟ مرد: نه.

زن دوباره پرسید قصد سرقت داشت؟ مرد: بله.

همسایه‌ها نیز با شنیدن صدای کمک‌خواهی و فریاد همسر مرد نانوا از خانه‌هایشان بیرون آمدند، سپس دیدند که همسایه‌شان غرق در خون است.

همزمان با تماس همسایگان، مأموران پلیس در جریان ماجرا قرار گرفته و مأموران کلانتری در محل حاضر شدند.

در حالی که پیکر نیمه‌جان مرد نانوا به بیمارستان منتقل شد، مأموران برای ردیابی مرد فراری وارد عمل شدند. اما ساعتی بعد ماجرا با مرگ پیرمرد رنگ خون گرفت و بازپرس ویژه قتل در ادامه روند رسیدگی به پرونده قتل وارد ماجرا شد.

بدین ترتیب، کارآگاهان پلیس به شخصی که در آن محدوده دست به سرقت‌های خشن می‌زد و در زندان تحمل کیفر می‌کرد مظنون شدند و با هماهنگی مقام قضایی وی را احضار کردند و تحت بازجویی قرار دادند. این فرد سابقه‌دار ابتدا منکر هرگونه قتلی شد، اما در ادامه بازجویی‌های فنی و پلیسی قتل را به گردن گرفت؛ بنابراین پرونده این متهم به قتل با صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. مرد سابقه‌دار وقتی پیش روی قضات عالی‌رتبه قرار گرفت قتل مرد نانوا را انکار کرد و گفت تحت فشار روحی و روانی اعتراف به قتل کرده است. این در حالی بود که همزمان فرد دیگری نیز با مراجعه به یکی از کلانتری‌های تهران ادعا کرده بود که دو سال پیش در یکی از محله‌های ورامین مردی را با ضربات چاقو از پای درآورده است.

این مرد در اعترافاتش افزود: از آنجایی که اعتیاد به مواد افیونی دارم و روز جنایت نیز شیشه مصرف کرده بودم حالت عادی نداشتم و نمی‌دانستم مرتکب چه جنایتی می‌شوم. اکنون با گذشت دو سال از این ماجرا دچار عذاب وجدان شدم و تصمیم گرفتم خودم را به پلیس معرفی کنم.

این مرد نیز وقتی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی علی دلداری مورد محاکمه قرار گرفت، قتل را انکار کرد و گفت:، چون به موادمخدر اعتیاد دارم و جایی را برای خواب نداشتم نقشه کشیدم که بگویم قاتل هستم تا بلکه این‌طوری بتوانم مکانی برای خواب پیدا کنم. انکار این متهم به قتل در حالی است که وی قبلاً با حضور بازپرس ویژه قتل و کارآگاهان پلیس صحنه جنایت را بازسازی کرده بود. گفتنی است، قضات عالی‌رتبه با توجه به انکار دو متهم در قتل مرد نانوا و ابهامات موجود، پرونده را برای بررسی بیشتر به دادسرای جنایی تهران ارسال کردند.
منبع: ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار