برگزاری نکوداشت استاد پیشکسوت صنایع غذایی دانشگاه فردوسی مشهد

مراسم نکوداشت استاد «سیدعلی مرتضوی»، استاد پیشکسوت گروه علوم و صنایع غذایی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

مراسم با حضور اساتید و دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد روز دوشنبه در محل تالار ابونصری هروی این دانشکده برگزار شد.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم با تشکر از یک عمر تلاش مداوم، همت و خدمت دکتر سیدعلی مرتضوی، اظهار کرد: شاگردی، همکاری و دوستی با این الگوی دانش، افتخار بزرگی است که نصیب من شده است.

دکتر رضا، ولی زاده گفت: این استاد، الگو و سرچشمه دانش و معرفت، حق بزرگی بر دانشکده کشاورزی و دانشگاه فردوسی و نیز گروه صنایع غذایی کشاورزی کشور دارد.  

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت توسعه فضای علمی گفت: باید با کمک اساتید، فضایی برای خدمت دانشجویان فراهم شود.

دکتر احد ضابط افزود: امیدوارم همه اهل علم، توسعه گرا باشند و فضا را برای جوانان باز کنند تا آینده مملکت را بسازند.

 

دکتر علی مرتضوی متولد شهر ری است که در سال ۱۳۳۸ و در ابتدای تحصیل در رشته پزشکی، از ادامه آن چشم پوشی کرد و بعد از رفتن به خارج از کشور، تغییر رشته داد و در رشته صنایع غذایی مشغول به تحصیل شد.

وی سپس در سال ۱۳۵۲ به ایران آمد و در دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه مشهد شروع به تدریس کرد که در ادامه با انصراف از تدریس در تهران، به مشهد نقل مکان کرد و به دانشگاه فردوسی مشهد منتقل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.