امام جمعه زاهدان:

بهره‌گیری از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای توسعه استان ضروری است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: این استان ظرفیت‌های توسعه‌ای بسیار زیادی دارد و می‌توانست از مناطق پیشتاز در توسعه باشد، اما متاسفانه در شرایط کنونی جز استان‌های کمتر توسعه یافته است.

حجت الاسلام مصطفی محامی  در نشست سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد گفت: فرهنگ یکی از عرصه‌هایی است که در سیستان و بلوچستان کمتر توسعه پیدا کرده و از طرفی زیربنای توسعه در بسیاری از عرصه‌هاست و اگر در عرصه فرهنگی توسعه حاصل می‌شد در بسیاری عرصه‌های دیگر نیز این رشد و توسعه حاصل شده بود و متقابلا توسعه در سایر عرصه‌ها عامل توسعه در حوزه فرهنگ است.

وی بیان کرد: یک جهت در عدم توسعه فرهنگی این است که مردم روحیه کار جمعی و استقبال از سرمایه‌گذارانی که برای کار وارد استان می‌شوند را ندارند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: طبیعتا راه‌های پیشرفت در هر استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و یک راه آن دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است در حالیکه در این استان حتی سرمایه‌گذاران بومی هم حاضر به سرمایه‌گذاری در منطقه خود نیستند که این یک توسعه نیافتگی فرهنگی و سرچشمه و منشا بسیاری از عقب ماندگی‌های دیگر می‌شود.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که ما میراث دار یک سیستم بروکراسی، اداری و کاغذی سنگین، نفس‌گیر و گاهی کشنده هستیم و با وجود چنین مشکلاتی برای پیشرفت استان چه باید کرد.

آیت الله محامی گفت: اگر مقررات را پشت پا بگذاریم نشدنی و باعث هرج و مرج می‌شود و اگر به بروکراسی تن دهیم وضعیت همین خواهد بود و در صورت ادامه این وضعیت فرهنگی در روی همان پاشنه خواهد چرخید و شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: همه باید برای به مشارکت طلبیدن تمام توان‌ها جهت سرمایه گذاری در استان همت کرده و در این جهت طرحی نو در اندازیم و برای کسب موفقیت در این عرصه لازمه کار این است که زمینه سرمایه گذاری را فراهم کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: تقاضای من این است که تمام مسوولان در دستگاه‌های مختلف اجرایی، نظارتی و قضایی به این نکته توجه داشته و طبعا باید با یک عقل جمعی و نگاهی که در استان حاکم است با همکاری و همیاری کار را دنبال کنند.

وی بیان کرد: در دستگاه‌های نظارتی و بازرسی برخی موارد را خلاف قانون می‌دانستند، اما عنوان کردیم که در شرایط کنونی و برای رفع نیاز استان ناچار به انجام هستیم از این جهت که قانون سال‌ها قبل وضع شده و اصلاح آن زمان‌بر است باید در قالب شورای برنامه‌ریزی و با عقل جمعی در چنین مواردی تصمیم گیری و اقدام شود و همزمان اصلاح قانون را نیز دنبال کنیم و اگر همدلی وجود داشته باشد کار انجام خواهد شد.

آیت‌الله محامی گفت: در سفر رئیس جمهور تاکید کردم که ما در سیستان و بلوچستان نیازمند استانداری هستیم که مورد اعتماد شما باشد و بتواند در صحنه تصمیم گیری و اقدام کند و حرف او حرف شما و هیئت دولت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار