اختتامیه جشنواره موسیقی «نغمه‌های رضوی سرحد» در تایباد برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی «نغمه‌های رضوی سرحد» در آستانه میلاد امام رضا (ع) به میزبانی این شهرستان برگزار شد.

جابر آفریدون رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: در آستانه میلاد امام رضا (ع) مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی مقامی «نغمه‌های رضوی سرحد» به میزبانی شهرستان تایباد و در مجتمع فرهنگی هنری مفاخر برگزار شد.

او افزود: این جشنواره موسیقی مقامی با هنرنمایی ۱۵۰ نوازنده و منقبت خوان از شهرستان‌های خواستگاه دوتار برگزار شد که هنرمندان در مدح علی ابن موسی الرضا (ع) خواندند و نواختند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد ادامه داد: مراسم افتتاحیه جشنواره نیز در شهرستان تربت جام برگزار شد و این تعداد هنرمند از شهرستان‌های تایباد، تربت جام، باخرز، خواف، سرخس و صالح آباد به روی صحنه رفتند.

آفریدون بیان کرد: جشنواره موسیقی نغمه‌های رضوی سرحد به مدت یک هفته ادامه یافت و هنرمندان در شهرستان‌های مذکور در این مدت به اجرا‌هایی مانند تکنوازی، همنوازی و منقبت خوانی پرداختند.

او تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از اهداف این محفل هنری، گرامیداشت یاد و خاطره اساتید موسیقی مقامی خراسان یعنی مرحوم نظرمحمد سلیمانی، مرحوم لطف الله عطایی و مرحوم علی اصغر افراز است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد تاکید کرد: دوتار بخشی از فرهنگ مردم سرحد و مرزنشین خراسان است و نوازندگان در طول تاریخ، از آن در راستای بیان ارزش‌های اسلامی، عرفانی و الهی بهره برده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.