لزوم تسریع ساخت پایانه مرزی جدید آستارا

استاندار گیلان در دیدار با رئیس راهداری کشور بر لزوم تسریع در ساخت پایانه مرزی جدید شهرستان آستارا تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر سه شنبه ۹ خرداد در دیدار با داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بر حل مشکل تردد کامیون‌داران در پایانه مرزی آستارا و تسریع در احداث پایانه مرزی جدید در این شهرستان تأکید کرد.

او همچنین در این دیدار پیگیر تکمیل پروژه‌های حوزه راهداری و آخرین وضعیت پایانه مرزی آستارا و احداث پایانه مرزی در گیلان شد.

استاندار گیلان گفت: توجه به افزایش صادرات غیرنفتی مستلزم داشتن امکانات در پایانه مرزی در تمامی استان‌های کشور است.

عباسی افزود: گیلان به واسطه همسایگی با کشور‌های حاشیه دریای خزر و اتحادیه اوراسیا یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در خصوص صادرات محصولات غیرنفتی است.

او پایانه مرزی آستارا را از با اهمیت‌ترین پایانه‌های مرزی ترانزیت کالا در کشور دانست و تصریح کرد: این نقش مهمی در توسعه صادرات گیلان و کشور دارد.

استاندار به افزایش بیش از ۶۰ درصدی ترانزیت کالا‌های غیرنفتی در گیلان اشاره کرد و گفت: سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ با افزایش ۶۰ درصدی ترانزیت کالا در استان مواجه شدیم.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به احداث پایانه مرزی در گیلان و توسعه پایانه مرزی آستارا افزود: در چند ماه گذشته شاهد کندی تردد کامیون‌های باری در پایانه مرزی آستارا بودیم که در حوزه صادرات مشکلاتی را برای استان ایجاد کرد.

او تصریح کرد: احداث پل مرزی آستارا، پایانه مرزی و توسعه پایانه مرزی آستارا می‌تواند نقش مهمی را در افزایش صادرات کالا در گیلان ایفا کند.

استاندار گیلان با تأکید بر اهتمام در تسریع در احداث پایانه جدید مرزی در ۵ کیلومتری پل مرزی آستارا، گفت: احداث پایانه جدید مرزی باید تسریع یابد، زیرا در این صورت بخش اعظمی از مشکلات کامیون‌داران برطرف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.