وحشت تل‌آویو و واشنگتن از شرط ریاض برای عادی سازی روابط

صهیونیست‌ها فاش کردند شرط عربستان برای عادی سازی روابط با این رژیم سنگین است و به همین دلیل برقراری روابط میان ریاض و تل‌آویو بعید بنظر برسد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» فاش کرد ریاض برای عادی سازی روابط با تل‌آویو شروطی گذاشته که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد آن‌ها را برآورده به همین دلیل برقراری ارتباط میان ریاض و تل‌آویو بعید بنظر می‌رسد.

منابع دیپلماتیک در رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که درخواست عربستان برای حمایت آمریکا از برنامه هسته ای ریاض، شانس عادی سازی روابط ریاض-تل آویو را به خطر انداخته است. شرط ریاض برای داشتن برنامه هسته‌ای تل‌آویو و واشنگتن را ترسانده است.

مقامات ارشد صهیونیستی اعلام کردند شرط ریاض با هدف عادی سازی روابط به دلایل متعددی برتری نظامی این رژیم و هژمونی هسته‌ای آن را در منطقه به خطر می‌اندازد. به همین خاطر مذاکرات بین عربستان و رژیم صهیونیستی فاصله زیادی تا بلوغ دارد.

در ادامه گزارش این روزنامه صهیونیستی آمده است حتی امید به توافق در مورد پروازهای مستقیم برای مسلمان‌های اراضی اشغالی در سال جاری بعید به نظر می رسد. بسیاری از کسانی که قصد انجام مناسک حج را دارند از قبل مقدمات سفر را از طریق اردن فراهم کرده‌اند.

پیش از این منابع غربی فاش کرده بودند آمریکا به رژیم صهیونیستی گفته است در صورتیکه تل‌آویو دست از اصلاحات جنجالی قضایی بردارد، واشنگتن از عادی سازی روابط میان این رژیم و عربستان خواهد کرد. با این حال ریاض نیز شروطی برای عادی سازی روابط دارد که صهیونیست‌ها حاضر به پذیرش آن نیستند مانند  اعطای تسهیلات به کرانه باختری و دست کشیدن ارتش رژیم صهیونیستی از کرانه باختری به نفع تشکیلات خودگردان فلسطین.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار