ضرغامی:

بخش طغرالجرد ظرفیت تاریخی و میراث ناملموس خوبی دارد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بافت تاریخی بخش طغرالجرد کوهبنان از نظر فرهنگی و اجتماعی واجد ارزش تاریخی است.

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از بخش طغرالجرد و در جمع خبرنگاران گفت: بررسی‌ها و مطالعات بعدی برای ثبت ملی طغرالجرد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: زمانی بافت تاریخی در منطقه‌ای ثبت ملی می‌شود مشکلاتی مانند محدودیت در ساخت و ساز برای ساکنان آن منطقه ایجاد می‌شود که چاره‌ای نیست و باید قوانین مربوطه رعایت شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: مردم و اهالی بخش طغرالجرد علاقمند هستند که بافت تاریخی این منطقه به ثبت ملی برسد.

وی ادامه داد: درخواست ثبت ملی بافت تاریخی طغرالجرد توسط پدر شهید یاسر عبدلی از شهدای امنیت امروز ارائه شد که ما هم پیگیری‌ها و اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم.

ضرغامی تاکید کرد: بخش طغرالجرد ظرفیت تاریخی و میراث ناملموس خوبی دارد و اگر در آن سرمایه گذاری شود، می‌تواند شناسنامه و هویت مستقل خوبی داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بدو ورود به بخش طغرالجرد در گلزار شهدای شهر کلانشهر حاضر شد و با نثار گل و قرائت فاتحه یاد شهیدان آرمیده در این گلزار را گرامی داشت.

بخش طغرالجرد از توابع شهرستان کوهبنان و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار