پنتاگون با خرید استارلینک برای اوکراین توافق کرد

وزارت دفاع آمریکا موافقت کرد تا برای اوکراین ماهواره استارلینک خریداری کرده و ارسال کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (پنج‌شنبه) موافقت کرد تا در راستای سیاست ارسال سلاح به اوکراین ماهواره‌های استارلینک برای این کشور خریدار کرده و ارسال کند.

نشریه  بلومبرگ در گزارشی نوشت که وزارت دفاع آمریکا با خرید پایانه‌های سیستم ارتباط ماهواره‌ای استارلینک برای اوکراین و اطمینان از عملکرد آن‌ها موافقت کرده است.

هفته گذشته هم نشریه نیویورک تایمز گزارش داد که حدود ۴۰۰ سرباز اوکراینی آموزش روی تانک‌های آمریکایی M ۱ Abrams را در آلمان آغاز کردند. سخنگوی پنتاگون گفت که اولین گروه از سربازان اوکراینی آموزش‌های خود را با تمرکز بر چگونگی عملیات و نگهداری از تانک M ۱ آبرامز آمریکایی آغاز کردند. ادعا می‌شود این تانک به عنوان پیشرفته‌ترین تانک جنگی در سراسر جهان شناخته می‌شود.

تا پیش از این مشخص نبود که تمرینات اوکراینی روی آبرامز چه زمانی آغاز می‌شود. در ابتدا آمریکا گفته بود که تانک‌های آبرامز وعده داده شده تا سال ۲۰۲۴ به اوکراین ارسال نخواهد شد. اما در هفته‌های گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قول داد که ۳۱ تانک M ۱ آبرامز را به اوکراین تحویل دهد. در همین راستا آلمانی‌ها نیز درمورد انتقال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین توافق کردند.

پیش‌تر از این هم برخی مقام‌های روسیه گفته بودند که تل‌آویو به نمایندگی از اوکراین برای خرید تسلیحات از کشور‌های دیگر کمک مالی دریافت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
اوکراینی = جیره خوار آمریکا
آخرین اخبار