تاکید امام جمعه رشت بر تبیین نقش محوری امام خمینی (ره) در تقویت روحیه خوداتکایی ملت ایران

نماینده ولی فقیه گیلان گفت: امام خمینی (ره) نقش مهمی در تجدید حیات جهان اسلام و تقویت روحیه عزت طلبی، مبارزه با نظام سلطه و خوداتکایی ملت ایران داشت.

نماینده ولی فقیه گیلان و امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مصلای امام خمینی، با اشاره به ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام‌خمینی، گفت: امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در طول عمر با برکت خود به جوامع اسلامی به ویژه ملت ایران خدمات زیادی کرد که ایجاد روحیه عزت طلبی، آرمان گرایی، مبارزه طلبی و نفی سلطه و همچنین خوداتکایی و تکیه بر توان خود و اعتماد نکردن به کشور‌های استکباری از جمله آنهاست.

آیت الله رسول فلاحتی همچنین به سالروز انتخاب آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی و رهبر دنیای اسلام اشاره کرد و افزود: امام راحل بار‌ها از آیت الله خامنه‌ای به عنوان فردی توانمند و متعهد در همه‌ی زمینه‌ها یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲، گفت: در این روز، رژیم ستم شاهی، امام راحل را زندانی کرد، ولی آنچه که اکنون زنده مانده نام امام خمینی ره است.

نماینده ولی فقیه گیلان همچنین در ادامه سخنانش به تورم و افزایش نرخ کالا‌ها اشاره کرد و افزود: قصد سیاه نمایی خدمات دولت در ۲ سال اخیر را که شبکه‌های معاند با هزینه گزاف به آن می‌پردازند را نداریم، اما تورم افسار گسیخته و افزایش نرخ کالا‌ها، اثر فرهنگی و آثار سوء زیادی در زندگی مردم دارد که نیازمند افزایش تلاش دولت برای حل مشکلات است.

آیت الله رسول فلاحتی خواستار ساخت مسکن ارزان قیمت توسط دولت شد و از مسئولان راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی و دیگر نهاد‌ها از جمله نیرو‌های مسلح خواست به طور جدی به فکر رفع این بخش از نیاز مهم جامعه باشند.

وی با تاکید بر خدمت گزاری به مردم، افزود: همه مدیران و مسئولان در هر منصبی را به صیانت و کنترل خود و خدمت به مردم توصیه می‌کنم.

نماینده ولی فقیه گیلان همچنین به اهمیت و الزام توسعه روابط اجتماعی در زندگی اشاره کرد و گفت: یکی از حقوق انسان‌ها نسبت به هم، حقوق متقابل و رعایت حقوق شهروندی است و اسلام هم بر زندگی مسالمت آمیز نسبت به یکدیگر در هر کجای دنیا با هر دین و آیینی سفارش کرده، اما این با برخورد دستگاه قضا با فاسقان و فاسدان و مجازات آن‌ها برای دفع و رفع بحران‌ها و حوادث و برهم زنندگان آرامش جامعه، منافات ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.