بورسیه تحصیلی قزاقستان به دانشجویان افغانستانی

وزارت تحصیلات عالی طالبان از اعزام ۳۰ تن از جوانان افغانستانی به کشور قزاقستان خبر داد.

وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرد قرار است به زودی ۳۰ تن از جوانان افغانستانی برای ادامه تحصیل در مقاطع لیسانس، ماستری و دکترا عازم کشور قزاقستان شوند.

محمد طاهر احمد، معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی طالبان در مراسمی در کابل ضمن قدردانی از کشور قزاقستان بابت اهدای بورسیه‌های تحصیلی به جوانان افغانستانی بر گسترش روابط علمی و اکادمیک با آن کشور تاکید کرد.

به گفته‌ وزارت تحصیلات عالی در امتحان یاد شده ۲۵۶ تن شرکت کرده بودند که از جمله ۳۰ تن در مقاطع لیسانس، ماستری و دکترا کامیاب شدند که قرار است جهت تحصلات عالی در رشته‌های اقتصاد، کامپیوتر، حقوق، فیزیک، بیولوژی و کیمیا در آینده نزدیک عازم کشور قزاقستان شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
hijratkakar27@gmail.com
۰۶:۰۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
سلام من یک افغان هستم فارغ تحصیل صنف دوازدهم
Afghanistan
فردین
۰۶:۱۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
من می‌خواهم به خاطرتحصیل به یک کشور خوب باشم
Germany
صحابه
۰۰:۱۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
سلام من صحابه عارفی استم 19 سال سن دادم در افغانستان زنده گی میکنم فارغ التحصیل صنف دوازدهم مکتب استم پیش از سقوط دولت جمهوری آغاز بر پوهنتون کردم ولی بدبختانه بخاطری سقوط افغانستان به دست طالبان دیگر نتوانستم ادامه تحصیل کنم از طرف برای دختران افغان بشمول خودم ادامه تحصیل ممنوع شد به حد کافی تسلط به زبان انگلیسی و آشنایی با کمپیوتر دارم و میخواهم ادامه تحصیل کنم از دولت آلمان خواهش میکنم تا چانسی برایم بدهند و برای فراهم سازی زمینه ادامه تحصیل ام با من همکاری نمایند و همچنین زیر فشار و استرس از سوی طالبان قرار داریم من برای حمایت از سوی شما خیلی نیازمندم.
آخرین اخبار