گزارشگر پارلمان اروپا: ادامه روند عضویت ترکیه امکان پذیر نیست

گزارشگر پارلمان اروپا در امور ترکیه ادامه روند عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را امکان پذیر نمی‌داند.

گزارشگر پارلمان اروپا در امور ترکیه می‌گوید پس از انتخابات اخیر ادامه روند عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را امکان پذیر نمی‌دانم. 

به گزارش پایگاه اینترنتی تی ۲۴ ترکیه، «ناچو سانچز آمور» گزارشگر پارلمان اروپا در امور ترکیه گفت: این موضوع کاملا واضح است که پس از انتخابات اخیر ترکیه و انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان به ریاست جمهوری این کشور روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نمی‌تواند ادامه یابد.

وی گفت: تا زمانی که نخبگانی که قدرت را در ترکیه در دست دارند تمایلی به دموکراسی بیشتر نداشته باشند و در پی ایجاد نظامی باشند که بیش از پیش اقتدارگرا باشد راهی برای برقراری معیار‌های دموکراتیک‌تر در این کشور وجود نخواهد داشت. آمور تاکید کرد: مهم‌ترین اصل در روند عضویت در اتحادیه اروپا نشان دادن عزم و اراده سیاسی برای تقویت دموکراسی است. 

وی با تاکید بر اینکه ادامه روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را امکان پذیر نمی‌داند، گفت: هیچ عاملی که اردوغان را به تغییر سیاست‌های داخلی سوق دهد مشاهده نمی‌کنم. ظاهرا رای دهندگان نیز ادامه سیاست‌های اردوغان را تایید کرده اند. 

آمور با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا باید شکل روابط خود با ترکیه را تغییر دهد، افزود: ما نمی‌توانیم روند بدبینانه‌ای را ادامه دهیم که هدف آن عضویت کامل است، اما هیچگاه به نتیجه نمی‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
ایا اردوغان در حسرت پیوستن به اتحادیه ننگ و تزویر و جنگ افروز اروپایی حاضر به نوکری و بردگی غربی ها خواهد شد و ملت ترکیه را برده اروپا خواهد کرد
آخرین اخبار