این چینی متخصص اختراعات بی فایده است!

این ربات امنیتی برای گشت‌زنی ساخته شده و به دو مشت پنوماتیک و تفنگ های آبپاش مجهز است تا در مواقع اضطراری به کار گرفته شوند.

گنگ شوای یک مخترع چینی است که به واسطه استفاده از ضایعات قابل بازیافت مانند ضایعات فلزی برای ساخت ابزار‌ها و دستگاه‌های مختلف، در فضای مجازی به شدت مشهور شده است.

ربات امنیتی از جنس ضایعات فلزی

گنگ شوای قبلا در حرفه‌ای جوشکاری مشغول به کار بود. وی که در اینترنت با نام مستعار "ادیسون بی فایده" نیز شناخته می‌شود، به واسطه اختراعات بیهوده، اما مبتکرانه خود از جمله قاب گوشی هوشمند به شکل ساتور، ساخت فوتبال دستی با باربیکیو، شمشیر دفاع شخصی به شکل کراوات و ظرف نودل ضد زلزله مشهور شده است.

اختراعات بی فایده

ایده

وی طی یکی از پروژه‌های اخیر خود با استفاده از مواد قابل بازیافت و ضایعات فلزی، یک ربات مکانیکی گشت امنیتی ساخته است. همانند دیگر پروژه‌های وی، گنگ شوای کل فرایند ساخت این ربات و تست آن را فیلمبرداری کرده و در شبکه‌های اجتماعی خود بارگذاری کرده است.

ایده ساخت این ربات پس از دیدار گنگ شوای با عموی مسن خود و ارائه پیشنهاد مراقبت از کارگاه در زمان‌هایی که وی در آن حضور ندارد، شکل گرفت. عموی گنگ شوای مخالفتی نداشت، اما نگران امنیت بود. بر همین اساس، گنگ تصمیم گرفت تا یک ربات امنیتی عملیاتی مجهز به مشت‌های مکانیکی و حتی تفنگ‌های آبپاش بسازد.

گنگ شوای از چرخ‌های دارای نوار شنی برای افزایش قابلیت تحرک این ربات استفاده کرده است. به عنوان یک جوشکار سابق، گنگ شوای با دقت به ضایعات فلزی که در اختیار داشت شکل داد و با جوش دادن آن‌ها به یکدیگر بدنه و بازو‌های ربات را ساخت.

ساخت ربات امنیتی از ضایعات فلزی

ساخت ربات امنیتی از ضایعات فلزی

این ربات با فشار یک دکمه راه اندازی می‌شود و با استفاده از چند اهرم به راحتی قابل کنترل است. برای تامین نیروی مورد نیاز این ربات، گنگ شوای از موتور‌های دوگانه استفاده کرده است.

این ربات امنیتی برای گشت‌زنی ساخته شده و به دو مشت پنوماتیک و تفنگ‌های آبپاش مجهز است تا در مواقع اضطراری به کار گرفته شوند. مکانیزیمی در این ربات به کار گرفته شده که با فشار یک کلید امکان چرخش ۳۶۰ درجه آن را فراهم می‌کند.

دو چراغ ال‌ئی دی که شبیه به چشم‌های ربات به نظر می‌رسند نیز امکان گشت‌زنی‌های شبانه را فراهم می‌کنند. همچنین، برای این که عموی خود را بیشتر سرگرم کند، دو بلندگو در قسمت عقب این ربات قرار گرفته اند.

ربات

منبع : عصر ایران

برچسب ها: ادیسون ، اختراعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
پنوماتیک نه ، درستش نیوماتیک هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
مغز فعال، روح و جسم سالم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۰:۵۳ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
این آقا یک تانک درست کرده که اگر به هوش مصنوعی مجهز شود به سلاح مجهز شود شنی خوبی برای آن تعبیه شود یک تانک مختصر و مفیدی از آن در میاید که هم خیلی جمع و جور است هم خیلی کاربردی و هم خیلی کم مصرف و کم هزینه و پر کاربرد خواهد بود که فاقد سنگینی تانکهای متعارف و معروف خواهد بود و پرطرفدارترین در جهان خواهد بود. کار خیلی زیباست و تمام نیازهای نظامی را برطرف خواهد کرد. نیاز به انسان هم نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
ما هم کم تولید کننده نداریم که محصولاتشون فقط به درد خودکشی میخوره مثل سایپا و ایران خودرو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
تو یه صنعتی بد هستیم نمیشه بقیه صنایع رو هم نادیده گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
واقعا تو کشور ادم بی مزه زیاد داریم. برای هر چیزی یه مطلب بی ربط می گذارند مثل کاربر ناشناس 20:34
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
از تعداد لایک و دیسلایک میتوان همه چی رو فهمید چون حرفش حسابه میگین بی مزه
آخرین اخبار