طرح خصمانه قانونگذاران آمریکایی به دنبال افزایش فروش نفت ایران

قانونگذاران آمریکایی برای جلوگیری از افزایش صادرات نفت ایران طرحی ضد ایرانی را ارائه کرده‌اند.

مایک لالر و جرد موسکوویتز دو قانونگذار جمهوری خواه آمریکایی در واکنشی عجولانه به افزایش فروش نفت ایران، با ارائه طرحی قصد دارند تا افرادی را که به دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند، به صورت یکجانبه تحریم کنند.

به نوشته جوئیس اینسایدر، این طرح شامل مسدود کردن اموال و ممنوعیت صدور روادید برای افراد ذیربط می‌شود و مقامات آمریکایی مدعی شده اند تا زمانی که ایران به سیاست‌های خود در منطقه ادامه دهد این طرح هم ادامه خواهد داشت.

این طرح همچنین دولت آمریکا را ملزم می‌کند که به طور دوره‌ای در مورد صادرات نفت ایران، به ویژه در رابطه با صادرات به چین، به کنگره گزارش دهد و یک نسخه عادی از گزارش باید به صورت عمومی منتشر شود.

بر اساس این گزارش، لالر در بیانیه‌ای مدعی شد که این طرح به عنوان یک پیام هشدار به ایران و چین عمل می‌کند.

این پایگاه خبری همچنین در مورد این طرح نوشته طرح «قانون توقف کمک به نفت ایران» به رئیس‌جمهور آمریکا دستور می‌دهد تا تحریم‌هایی را علیه گروهی از افراد و نهاد‌های خارجی که آگاهانه در کمک به صادرات نفت ایران مشارکت دارند، وضع کند.

این نهاد‌ها و افراد می‌توانند شامل اپراتور‌های بنادری که کشتی‌های تحریم شده ایران را می‌پذیرند، صاحبان پالایشگاه‌هایی که فرآورده‌های نفتی ایران را فرآوری می‌کنند یا هر فردی که به فروش نفت ایران کمک می‌کند، باشند.

آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر پس از از سرگیری روابط سیاسی با عربستان و تغییر برخی سیاست‌ها در منطقه موقعیت خود را در خطر دیدند و از راه‌های مختلف به دنبال ایجاد محدودیت‌هایی برای کشورمان هستند.

رژیم صهیونیستی هم در این راه همانند همیشه دنباله روی آمریکاست و هر بار ادعا‌هایی واهی را در مورد ضربه زدن به ایران مطرح می‌کند. این در حالیست که مقامات غربی در روز‌های گذشته اذعان کرده اند سیاست‌های آن‌ها در مورد پرونده هسته‌ای ایران با شکست مواجه شده و به دنبال راه‌هایی برای احیای دوباره توافقنامه هسته‌ای سال ۹۴ هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
یکی از همین رده بالایی ها صحبت میکرد که تمام این برنامه های آمریکا مواردی هست که خط دهی آن توسط اصلاح طلبان اول زمینه یابی و برنامه ریزی میشه و بعد در آمریکا اجرا میگردد یعنی نباید آمریکا را مقصر دانست خودی های غرب گرا بدتر از دشمن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
بذارین هر چی تو چنته دارن رو کنن که فردا که شکست خوردن منت سرمون نذارن که میتونستیم فلان کار رو علیه شما بکنیم ولی بهتون رحم کردیم و نکردیم
آخرین اخبار