ژاپن و استرالیا توافق نظامی امضا کردند

ژاپن و استرالیا توافق کردند تا روش‌های مطالعات فنی مشترک در مورد تجهیزات دفاعی را آسان‌تر کنند.

در حالی‌که متحدان آمریکا در شرق آسیا نگران از افزایش حضور نظامی چین در منطقه هند و اقیانوس آرام هستند، ژاپن و استرالیا امروز (یک‌شنبه) به توافق رسیدند تا روش‌های مطالعات فنی مشترک در مورد تجهیزات دفاعی را با هدف ارتقای همکاری‌های دوجانبه تسهیل کنند.

به گزارش ژاپن تایمز، «یاسوکازو هامادا» وزیر دفاع ژاپن، و «ریچارد مارلز» همتای استرالیایی او، در حاشیه اجلاس سه روزه امنیت آسیا (مذاکرات شانگری لا) در سنگاپور، این توافق را امضا کردند. به گفته وزارت دفاع ژاپن، این دومین پیمان دفاعی پس از توافق با آمریکاست. توکیو و استرالیا همکاری امنیتی خود را با هوشیاری بیشتری نسبت به افزایش حضور نظامی چین در دریای شرق و جنوب چین و حضور نظامی رو به رشد آن در منطقه افزایش داده‌اند.

آذرماه سال گذشته «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا با «فومیو کیشیدا» همتای ژاپنی خود، برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر و تعمیق همکاری‌های نظامی در قالب یک بسته امنیتی جدید به توافق رسیدند. در آن زمان هم هدف از امضای این توافق، مقابله با رشد فزاینده حضور نظامی ارتش چین در منطقه آسیا اقیانوسیه عنوان شده بود. روسای دو کشور تأکید کردند که این توافق امنیتی، مدار و محور همکاری‌های امنیتی برای دهه آینده خواهد بود.

ژاپن از سال ۲۰۱۹ چین را به عنوان اصلی‌ترین دشمن خود در عرصه جهانی معرفی کرده است، زیرا همواره نگران بوده که پکن از طریق فشار به تایوان و نوسازی و توسعه سریع تسلیحات و توانایی‌های نظامی خود به تهدیدی امنیتی برای ژاپن در منطقه تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار