مدیرعامل سایپا گفت: تولید محصولات متنوعی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که خودرو اطلس در طول ۱۶ ماه به مرحله تولید انبوه رسید و مصرف سوخت موتور در آن ۷ درصد کاهش و ۱۲ درصد راندمان موتور افزایش یافته است.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به جذابیت صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو در جهان سومین صنعت بزرگی است که بیش از ۳ هزار میلیارد دلار در آن گردش مالی وجود دارد. سهم این صنعت در اقتصاد جهانی ۱۰ درصد است که باعث اشتغال ۶۰ میلیون نفر در جهان شده است. بیشترین صادرات خودرو کشور‌های صنعتی همچون ژاپن و آلمان را شامل می‌شود و بر همین اساس این صنعت برای همه کشور‌ها مهم و جذاب است.

او افزود: در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۵ میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شده است؛ البته ظرفیت تولید جهانی بیش از این تعداد است که بر این اساس میلیارد‌ها دلار سرمایه سربار جذب نشده وجود دارد و لذا بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا برای جذب این مبلغ هنگفت تلاش‌های متعددی در سایر کشور‌های دنیا جهت عدم شکل گیری این صنعت و جذب آن به نفع خود انجام می‌دهند.

تیموری تصریح کرد: در سال ۲۰۲۲ سهم بازار خودرو‌های الکتریکال (تمام برقی و هیبریدی) ۱۳ درصد تولید کل خودرو در دنیا بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ رشدی بیش از ۵۰ درصد حاصل شده است. کشور چین با داشتن بزرگترین مجموعه خودروسازی توانسته با ایجاد همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا در این خصوص فعالیت خوبی داشته باشد.

او با اشاره به موضوع این کنگره در حوزه صنعت خودرو گفت: اگر بخواهیم ویژگی (NVH) که نشانگر وضعیت سروصدا و ارتعاشات داخلی و خارجی در خودرو است مدیریت شود باید به سمت ساختار‌های منطقی سازی حرکت کنیم؛ بدین منظور سیستم تعلیق و فرمان که شامل ۲۰ قطعه است باید به نحو مناسبی تولید و بکارگیری شود. در این حوزه خودرو‌های شرکت تویوتا پیشرو هستند و از مزیت ارتعاشات کم و استهلاک پایین برخوردارند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: عملکرد ارتعاشات و صدا یکی از مهمترین ویژگی‌های خودرو بوده که در داخل خودرو به طور مستقیم روی سرنشین تاثیر گذاشته و در خارج از خودرو عمدتا به صورت صدا و نویز از خودرو خارج می‌شود. کنترل ارتعاشات و صدا در خوردو مستقیما به عملکرد قطعاتی نظیر سیستم تعلیق، دسته موتورها، ضربه گیرها، کمک فنر و ... مرتبط است،  در همین راستا خودرو شاهین گروه سایپا با الگو پذیری از یکی از محصولات تویوتا دارای سیستم تعلیق و ترمز مناسب است و اقدامات کیفی بسیار خوبی برای این خودرو تعریف و انجام شده است.

او مبحث دیگر در حوزه صوت و ارتعاشات خودرو را موتور دانست و گفت: یکی دیگر از مهمترین منابع ارتعاشات در خودرو موتور است، فیلتراسون ارتعاشات و جلوگیری از انتقال این ارتعاشات به بدنه و داخل کابین به عهده دسته موتور‌ها است. جهت افزایش فیلتراسیون و کاهش سطح ارتعاشات و صدا بهبود طراحی‌های بهینه به طور دایم در دستور کار قرار دارد و در خصوص خودرو شاهین ۲۴۰ پروژه کیفی در ۱۴ ماه اخیر تعریف شده و شرایط بسیار خوبی برای این خودرو محقق شده است و با توجه به تحریم‌ها و عدم انتقال دانش، نیاز به همراهی دانشگاه‌ها برای بهره گیری از علوم جدید را داریم.

تیموری گفت: به منظور کاهش صدای داخل کابین این خودرو با استفاده از دانش موجود در کشور توانستیم عایق‌هایی در پشت داشبورد تعبیه کنیم که باعث کاهش ورود صدای موتور و سیستم توربو به داخل کابین شده و رضایت مشتریان در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است.

او افزود: در حال حاضر محصولات متنوعی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که خودرو اطلس در طول ۱۶ ماه به مرحله تولید انبوه رسیده و مصرف سوخت موتور در آن ۷ درصد کاهش و ۱۲ درصد راندمان موتور افزایش یافته است.

تیموری تصریح کرد: خودرو آریا محصول جدیدی است که با دو نمونه موتوربا کاهش مصرف سوخت چشمگیر تولید خواهد شد؛ یک پروژه با موتورهیبریدی میتسوبیشی و حجم ۱.۶ لیتر و مصرف سوخت بسیار پایین و پروژه دیگر با موتور ۲.۰ لیتری که قابل رقابت با سایر خودرو‌های چینی است تولید و عرضه خواهد شد. همچنین خودرو‌های دیگری، چون شاهین اتوماتیک و شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپ و مصرف سوخت کمتر و راندمان بالاتر، کادیلا که برگرفته از پلتفرم تندر ۹۰ است، وانت ۲۵۱ با حجم بار ۸۰۰ کیلو و ... محصولاتی است که به زودی از سوی گروه خودروسازی سایپا به بازار عرضه می‌شود.

او افزود: در خودرو شاهین با پروژه‌های ارتقای کیفی که انجام شده شاخص NVH این خودرو چشمگیر بوده است، همچنین شاخص رضایت کیفیت رشد یافته و به عدد ۷۱۱ افزایش یافته است. علاوه بر این شاخص C۱۰۰ که شاخص عملکرد قطعات است و ارتباط با نویز و ارتعاشات داشته و مراجعه خودرو‌ها به تعمیرگاه در سه ماه اول را بررسی می‌کند برای شاهین در ابتدا ۱۲۵ بوده و در حال حاضر این عدد به ۲۴ رسیده است که کاهش چشمگیری داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
خدا ازتان نگذره به امید ۲۹۰ت اطلس نوشتیم بی همه چیز زده ۳۹۵ میلیون اگار داره لنگوروز می فروشه بابا همان تیبای خودمانه .مردم را مسخره نکنید
Iran (Islamic Republic of)
صور
۲۱:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
منتظر باشید که ما نیز از منتظرانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
کوییک آر . کوییک اس کوئیک جی ایکس و کوییک اتومات.و..... حالا اطلس بابا جان این کار اشتباهس که هر قطعه ای اضافه کردی روی ماشین اسم بذاری اینقد کوییک با اسم های مختلف است که مصرف کننده رو سر در گم می کنه آقایان سایپا اینقدر با اسامی مختلف انواع تولیدات خود را افزایش ندهید و مردم رو مسخره خودتان نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
آبروی هرچی خودرو سازه برده
Iran (Islamic Republic of)
نایب
۰۶:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
خیلی خوشگله دم شما گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
کارگاه های دوگانه ی برقی کردن خودروهای مختلف را درست کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
جلد عوض می کنند و اسم جدید می گذارند و افتخار آفرینی می کنند آفرین آفرین به شما با این همه ابتکار عمل خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
پرایدی دیگر در راه است
Iran (Islamic Republic of)
خودتم
۰۵:۱۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
تمام این کسانی که نظر و پیام منفی گذاشتن صف اول خرید هستن و ما ایرانیها دست از دروغ و ریا برنمیداریم و همینه که سزاوار همین خودروهای ارابه مرگ هستیم با قیمتهای نجومی و قطعات آشغال
Iran (Islamic Republic of)
دارا شاد
۲۲:۴۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
اینکه مثلا چراغهای یه خودرو رو عوض میکنند میشه یه خودرو جدید البته در ایران خودرو و سایپا این اتفاق می‌افته فکرشو بکنید کارخانه های خودروسازی آلمان مثلا خودرو گلف رو با پنج موتور دیزل و پنج موتور بنزینی داره تولید میشه با نام گلف،،،حالت تیبا1و2،ساینا،وکوییک . شاهین با یه موتور تولید میشه و از نظر فنی با هم فرقی ندارند و تا حالا بفکرشون نرسیده که یه موتور جدید تر هم خودرو هاشونو تولید کنند ،مثلا لیفان 620رو ببیند با موتور 1600برزیلی و1800انگلیسی داره تولید میشه او چینی ها که همه چی تولید میکنند و تو بازار هستند خودشون نمی توانستند موتور تولید کنند نه وقتی هنوز صنعتشون نمیتونه موتور خودرو با تنوع بیشتر تولید کنه فعلا خودرو هاشون با موتور وگریبمس کشور های دیگه تولید می‌کنه و نسبت به تولید کننده های ما که اگه بیشتر از اینها رو بهشون بدی کارخانه مرسدس بنز و بی ام دبلیو و فورد و جنرال موتورز و.....رو زیر علامت سوال میبرند و چرندیاتی میگن ،،که گفتن،،،که بیا ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
قیمت کارخانه را کاهش دهید
مردم دیگه پولی واسه خریدن از بازار رو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
خدایا کشور ایران رو از دست موتور ۱/۵لیتری با ۸ سوپاپ و قدرت زیر ۱۰۰ اسب بخار نجات بده

این مشخصات موتور واسه ۶۰ سال پیش خوب بود نه الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
خدا رحم کنه به ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
بایدسه سال کار کنیم بدون خوردن وآشامیدن تابتونیم یه فرغون پرایدمدل98بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
قشربیچاره
۱۷:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
پراید 350 میلیون وقتیکه تویک کشوری قشرپاین نمیتواندبخردیعنی هیچ ارزشی نداردهمه شماهافقط به جیب سرمایداروخودروسازی تلاش میکنیدقشرپاین جامعه فقط تماشاچی است همین کوییک یعنی اطاق پرایدراعوض کردن گذاشتن کوییک 270میلیون بدست مردم بدن کوییک معمولی راگذاشتن کناریدونه اس روش گذاشتن 70میلیون گران کردن خدایا با این ظلم درحق مردم میشودچکاربایدکرد
۱۲۳۴
آخرین اخبار