تظاهرات گسترده علیه دولت لهستان

شهروندان لهستانی راهپیمایی اعتراضی ضد دولتی بزرگی را در پایتخت این کشور برگزار کردند.

منابع خبری از برگزاری راهپیمایی بزرگی در «ورشو» پایتخت لهستان و اعتراض به دولت این کشور خبر دادند. گفته می‌شود در این راهپیمایی افراد از شهر‌های مختلف به پایتخت آمدند تا خشم خود را از دولت راستگرای لهستان ابراز کنند.

دولت محلی ورشو تخمین زد که حدود ۵۰۰ هزار نفردر این راهپیمایی شرکت کرده‌اند و این تظاهرات را حزب مخالف شهرداری ورشو مدیریت کرده است. البته تأیید این آمار ممکن نبوده است.

جمعیت لهستان ۳۸ میلیون نفر اعلام شده و گفته می‌شود جمعیت بسیاری از معترضان در کراکوف و سایر شهر‌ها هم جمع شده‌اند. این اعتراض‌ها در ناامیدی از دولتی انجام می‌شود که اغلب منتقدان آن را به نقض قانون اساسی و تضعیف حقوق اساسی متهم می‌داند.

نخست‌وزیر پیشین لهستان در ابتدای راهپیمایی خطاب به جمعیت گفت: «کل لهستان، کل اروپا و کل جهان می‌بینند که ما چقدر قوی هستیم و چگونه آماده هستیم تا مانند ۳۰ و ۴۰ سال پیش دوباره برای دموکراسی و آزادی بجنگیم.»

این راهپیمایی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد انتخابات در سال ۱۹۸۹ برگزار شد، انتخاباتی که منجر به شکست حکومت کمونیستی شد. همچنین این اعتراضات در حالی علیه اقدامات دولت لهستان انجام می‌شود که گروهی از شبه نظامیان این کشور به همکاری با نیرو‌های اوکراین برای حمله به روسیه اعتراف کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار