افزایش سرعت وزش باد و ماندگاری هوای گرم پدیده غالب جوی خراسان رضوی است

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز ضمن ماندگاری هوای گرم در استان،افزایش سرعت وزش باد نیز پدیده غالب جوی خراسان رضوی است.

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هم اکنون آسمان در استان خراسان رضوی صاف تا قسمتی ابری است و گاهی افزایش سرعت وزش باد در نواحی بادخیز پیش بینی می شود همچنین در نواحی شرقی استان گاهی وزش باد شدید توام با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

او افزود: این وضعیت جوی تا آخر هفته جاری در استان خراسان رضوی ماندگار خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: برای روزهای پایانی هفته افزایش ابرناکی در سطح استان و در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و غربی استان، گاهی وقوع رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

اثمری با اشاره به این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۰ تا ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است بیان کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۳۷ درجه می‌رسد و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۲۲ درجه سلسیوس خواهد رسید.

او تصریح کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۴ درجه سلسیوس و شهرستان‌ سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ نیشابور با ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.