کاخ سفید: بودجه کافی برای حمایت از اوکراین تا پاییز را داریم

هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا گفت که دولت این کشور بودجه کافی برای حمایت از کی‌یف تا پاییز را دارد.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا، اعلام کرد که دولت این کشور بودجه کافی برای حمایت از اوکراین تا پاییز آینده را در اختیار دارد.

طبق گزارش روسیا الیوم، جان کربی توضیح داد که دولت جو بایدن، بودجه کافی برای حمایت از اوکراین تا پایان سال مالی جاری یعنی پاییز را در اختیار دارد و در حال حاضر نیازی به درخواست حمایت مالی از کنگره نیست.

او با اشاره به امکان درخواست حمایت مالی بیشتر از کنگره در مواقع ضروری، تأکید کرد که در حال حاضر نیازی به این امر نیست.

پیش از این «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره حمایت از اوکراین، از جمله حمایت نظامی، با «مته فردریکسن» نخست‌وزیر دانمارک گفت‌وگو کرده بود.

در تاریخ ۱ ژوئن نیز «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که ناتو در جریان نشست آتی که از ۱۱ تا ۱۲ ژوئیه در ویلنیوس برگزار می‌شود، بسته‌ای قوی از حمایت‌های سیاسی و مادی را به اوکراین ارائه خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه ارسال تسلیحات از سوی کشور‌های عضو ناتو به اوکراین را بازی با آتش دانسته و تأکید کرده است که این مسئله به بحران دامن می‌زند، فرصت‌های صلح را تضعیف می‌کند و ممکن است منجر به وقوع جنگ هسته‌ای شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
خوشم میاد کاخ سفید خودش نانش را قرضی میخورد اما به دیگران قول مساعدت میدهد
آخرین اخبار