مقاوم‌سازی ۲۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی نهاوند

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۶۱۰ میلیارد تومان در شهرستان نهاوند مقاوم‌سازی شده است.

علیرضا نثاری گفت: سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی شهرستان نهاوند در پارسال ۱۲۲۱ واحد بوده که ۱۱۴۸ سهمیه ابلاغ شد که از این تعداد ۱۰۵۰ واحد سهمیه به بانک‌های عامل شهرستان برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

او تصریح کرد: پرونده‌های تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی شهرستان به ۲۳ شعبه بانک‌های عامل معرفی شده و کار پذیرش پرونده‌ها و انعقاد قرارداد‌ها نیز انجام شده، اما تاکنون پرداخت این تسهیلات در شش بانک متوقف شده است که البته این مشکل فرااستانی بوده و باید در سطح ملی حل شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند افزود: علاوه بر این، برخی از بانک‌ها در شهرستان برای پرداخت این تسهیلات تنوع ضمانتی، بحث اعتبارسنجی و ضامن کارمند را مطرح می‌کنند که برای حل این مشکلات در سطح استان هم پیگیری کردیم که نتیجه‌ای نداشت و باید این مشکل در سطح ملی پیگیری شود که امیدواریم استاندار این مهم را پیگیری کند.

نثاری با بیان اینکه تاکنون ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان هزینه شده است، تأکید کرد: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند که معادل ۹۰ درصد است، مقاوم‌سازی شده‌اند و ۲۲ هزار و ۹۴۰ جلد سند مالکیت روستایی معادل ۹۶ درصد واحد‌های مسکن روستایی در شهرستان صادر شده است.
او به اجرای طرح هادی در شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان نهاوند دارای ۱۶۹ روستا است که همه این روستا‌ها تعیین محدوده شده‌اند و عملیات اجرایی طرح هادی در ۱۰۰ روستای شهرستان در دست اقدام قرار دارد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: از این ۱۰۰ روستا فاز اول طرح هادی که شامل جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت است، در ۶۲ روستا به اتمام رسیده و در ۱۶ روستای شهرستان نیز فاز دوم طرح هادی به اتمام رسیده است.

نثاری با اشاره به اینکه در مجموع برای اجرای طرح هادی و بهسازی در روستا‌های شهرستان تاکنون ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است، تأکید کرد: تاکنون عملیات اجرایی تکمیل فاز اول طرح هادی در ۳۸ روستایی شهرستان در دست اقدام قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.