همایش بررسی جایگاه فرهنگ، هنر و رسانه در اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تبریز

همایش بررسی جایگاه فرهنگ، هنر و رسانه در اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

در این همایش "حسن گلی" معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ و رسانه در اندیشه امام خمینی (ره) اظهار داشت: امیدواریم این نشست سرآغازی برای برگزاری سلسله نشست‌های تبیینی بوده و طلیعه‌ای باشد تا با همراهی اصحاب فرهنگ و رسانه جلساتی اندیشه محور را آغاز کنیم تا بتوانیم در کنار تکریم و تعظیم مناسبت ها، جایگاه تاثیرگذار فرهنگ، هنر و رسانه در شئون مختلف اجتماع و سیاست را نیز تبیین نماییم.

وی با توجه به تعابیر مقام معظم رهبری در مورد تبریز و آذربایجان و سخنان ارزشمند ایشان در دیدار مردم آذربایجان گفت: مقام معظم رهبری از تبریز به عنوان مرجعیت فکر و اندیشه غرب ایران یاد کردند و لازم است ما برای تداوم پیشتازی آذربایجان در ساحت فکر و اندیشه برنامه داشته باشیم.

گلی در ادامه یادآور شد: تبریز در همیشه تاریخ منشاء تحولات ایران فرهنگی فراتر از مرز‌های جغرافیایی بوده است و لذا رسالت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه آذربایجان برای تداوم راه مفاخر و بزرگان این منطقه و پیشینه‌ی غنی و قوی این دیار دوچندان می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل تصریح کرد: این نشست بهانه‌ای است تا اصحاب فرهنگ و رسانه در دریای سخنان و دیدگاه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری درخصوص مقوله، مهم فرهنگ، هنر و رسانه، غور کنند و محتوایی فاخر برای این حوزه رقم زنند.

در ادامه این نشست دکتر مهران صمدی و دکتر روح الله رشیدی از صاحبنظران حوزه فرهنگ و رسانه به تبیین فراز‌هایی از اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با فرهنگ پرداختند.
برگزاری شب شعر در سوگ آفتاب و شعر خوانی جمعی از شاعران در حضور نماینده محترم، ولی فقیه و امام جمعه تبریز و برگزاری نشست هم اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیران مسئول پایگاه‌های خبری در تداوم جلسات هم اندیشی با اصحاب رسانه از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های این اداره کل به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و سالگرد آغاز رهبری مقام معظم رهبری بود.

برچسب ها: همایش ، فرهنگ و هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار