لزوم برگزاری همایش سرمایه گذاری به صورت ماهانه در فارس

استاندار فارس بر لزوم برگزاری همایش سرمایه گذاری به صورت ماهانه با رویکرد تخصصی یا شهرستانی در استان تاکید کرد و گفت: این همایش باید با رویکرد حمایت از رسانه‌های استان برگزار شود.

محمدهادی ایمانیه در جلسه هم اندیشی با رسانه‌های استان تحت عنوان "فارس در قله؛ باید‌ها و نباید‌های رسانه‌ای" با بیان اینکه امیدآفرینی و بیان دستاورد‌ها و پیشرفت‌های انجام شده یکی از مهمترین کارکرد‌های رسانه است، گفت: به مردم فارغ از بزرگنمایی، خبر‌های امیدبخش مخابره شود، واقعیت‌ها گفته شود تا مردم روز به روز امیدوارتر شوند.

او همچنین با بیان اینکه نباید به بهانه انتقاد خودزنی کنیم، گفت: داشته‌های زیادی داریم که در دیگر کشور‌ها نسبت به داخل کشور بیشتر به آن واقف هستند. امروز وظیفه رسانه این است که در کنار معرفی نقاط ضعف، پیشرفت‌ها و ترسعه‌های انجام شده با رویکرد ایجاد امید دنبال کنند.

استاندار فارس از نقش خبرنگاران در احصاء مشکلات سخن گفت و افزود: دوره مطالبه گری تمام نشده، التماس می‌کنم رسانه‌ها مطالبه گری کنند و ضمن رصد تمام موضوعات، راه حل ارائه کنند.

ایمانیه ادامه داد: رسانه‌ها باید آنقد چانه بزنند تا مسئول بداند باید جوابگوی مطالبه گری‌های به حق باشد.

او گفت: بار‌ها از رسانه‌ها خواهش کردم تا مدیران استان را به صورت ماهیانه ارزیابی و رتبه بندی کرده و متناسب با شاخص ها، به آن‌ها نمره بدهند و آن را در اختیارم قرار دهند، اما تاکنون چیزی به دستم نرسیده است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای پیشکسوتان در هر عرصه به ویژه در حوزه رسانه گفت: تجربه ستیزی نکنید؛ خبرنگاران همراه با پیشکسوتان عرصه رسانه، مطالبات را پیگیری کنند.

ایمانیه بر ضرورت آموزش و یه روز رسانی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: باید کارگاه‌های آموزشی متناسب با ظرفیت‌ها و کارکرد‌های رسانه‌ای به صورت مستمر برگزار شود.

او همچنین در خصوص تعیین تکلیف باغ‌های اطراف شهر شیراز، بافت تاریخی این کلانشهر و اتفاق اخیر در آرامگاه حافظیه، گفت: در حوزه باغ‌ها همچنان بر مصوبه شورای برنامه ریزی اصرار دارم و تا به نتیجه رسیدن مصوبه آن را دنبال می‌کنم، زیرا معتقدم این امر به بسیاری از سوء استفاده‌ها پایان خواهد داد.

استاندار فارس گفت: در بحث بافت تاریخی هم اگر بنده استاندار تصمیم گیرنده هستم این اطمینان را خواهم داد که هیچ خانه تاریخی، واجد ارزش تاریخی و قابل بازسازی بر اساس نقشه گذشته تخریب شود و در حال حاضر نیز مجوز خرید ٤٠ خانه ویژه اختصاص به خانه‌های هنر‌های تجسمی را گرفته ام. همچنین از محل صندوق‌های حرمین مطهر، تخصیص ٥٠ درصد بودجه برای تملک خانه‌های ارزشمند پیش بینی شده است.

ایمانیه گفت: در بحث اتفاق روی داده در حافظیه نیز وقتی با خبر شدم، به فوریت پیگیر آزادی مدیریت این آرامگاه شدم.

او با انتقاد از برخی رسانه‌ها در نحوه انتشار و واکنش به این خبر، افزود: تقاضای بازداشت مدیر آرامگاه و تعلیق مدیرکل میراث فرهنگی فارس به دستور بازپرس بوده و هیچ ارتباطی به استانداری فارس نداشته است.

استاندار فارس تاکید کرد: در کشور ما قوه قضاییه مستقل از قوه مجریه و مقننه است و بنده به عنوان نماینده دستگاه مجریه در فارس نمی‌توانم حتی مجوز دستگیری معاونم را صادر کنم.

ایمانیه ادامه داد: اشتباه ما این بود که برای جلوگیری از شکل گیری موج‌های منفی رسانه‌ای در این خصوص اظهارنظر کردم.

او همچنین بر لزوم برگزاری همایش سرمایه گذاری به صورت ماهانه با رویکرد تخصصی یا شهرستانی در استان تاکید کرد و گفت: این همایش باید با رویکرد حمایت از رسانه‌های استان برگزار شود.

استاندار فارس در پایان با تاکید بر اینکه فضای مجازی نیز باید حساب و کتاب داشته باشد، گفت: کسی مخالف حرف زدن نیست، دروغ نگویید و هرچه می‌خواهید حرف راست بزنید البته باز هم تاکید می‌کنم که فضای مجازی احتیاج به قانون دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار