فعالیت ۸۱ واحد صنعتی در استان اردبیل

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در سال‌های اخیر ۸۱ واحد صنعتی در استان اردبیل مورد حمایت مالی بانک صنعت معدن قرار گرفته و فعال هستند.

علی خورسندیان امروز در حاشیه جلسه بررسی مشکلات تعدادی از واحدهای صنعتی اردبیل گفت: با توجه به اهمیت صنعت استان اردبیل برای بانک صنعت و معدن، در سفر به این استان از هفت مجموعه صنعتی بازدید شد که عمده این مشکلات نقدینگی، سرمایه در گردش و تجهیز کارگاه‌ها بود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن می گوید: صاحبان این هفت مجموعه صنعتی استان اردبیل درخواست اعتباراتی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال داشتند که در صورت تامین این اعتبارات فرصت اشتغال ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در این مجموعه‌ها فراهم خواهد شد.

او با بیان اینکه این بانک با ارائه تسهیلات کم‌بهره حامی واحدهای تولیدی استان اردبیل است ، گفت: حمایت از بخش خصوصی در دستور کار بانک صنعت و معدن است و در این راستا پرداخت تسهیلات کم‌بهره مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین می گوید: بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری و توان مدیریتی و مشاوره‌ای بانک‌های تخصصی در ایجاد و اداره واحدهای بزرگ تولیدی، برای اصلاح و تعالی ساختار تولید و حرکت به سمت رشد اقتصادی امری اجتناب‌ناپذیر است و بانک‌ها نقشی فراتر از این دارند که صرفاً واسطه وجوه باشند.

به گفته او، آثار سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی در بخش‌های اولویت‌دار به سایر واحدهای کوچک و متوسط که در زنجیره تامین آنها قرار دارند، تسری می‌یابد و سبب به حرکت درآوردن چرخ‌های صنعت و به تبع آن گردش مالی و درآمدی در دیگر بنگاه‌های اقتصادی کشور می‌شود.

خورسندیان گفت: کاهش ظرفیت‌های تولیدی دلایلی همچون کمبود نقدینگی و عدم به روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات، روند نزولی سرمایه‌گذاری خارجی، کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت تمام شده روزافزون کالاها و خدمات از عوامل مهم بروز تورم در اقتصاد کشور محسوب می‌شوند و برای کاهش یا مهار تورم باید در بازه زمانی مناسب از واحدهای تولیدی حمایت ویژه به عمل آید.

او در سفر به استان اردبیل از طرح‌های مجموعه فولاد سپهر و انصار و رویای هفت آسمان، آذر ساروج سبلان، صدرا راوی صنعت قائم، گروه آرتا و آرتاویل تایر که از تسهیلات بانک صنعت و معدن برخوردار شده‌اند، بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.