خروج دام از لرستان همچنان ممنوع است

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به تداوم ممنوعیت خروج دام از این استان گفت: دامداران لرستان در حال حاضر مشکل تأمین نهاده ندارند.

 سیروس ابراهیمی معاون اقتصادی استاندار لرستان در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان اظهار داشت: از پانزده فروردین سال جاری تا بیست اردیبهشت که مشکل کمبود مرغ در بازار وجود داشت جلسات این ستاد به‌صورت روزانه برگزار شد.

او با اشاره به راه‌اندازی سامانه کابوک در لرستان افزود: واسطه‌ها برای حمایت از تولید و مصرف‌کنندگان به کمک این سامانه حذف و زنجیره تولید مرغ از مرغداری، کشتارگاه، حمل و توزیع، کنترل و مدیریت شد.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با بیان اینکه کشتار مرغ در این استان زیر قیمت منطقه انجام می‌شود، عنوان کرد: لازم است بررسی‌های کارشناسی در این زمینه انجام شود.

او با بیان اینکه قیمت مصوب شکر در کشور طی روز‌های آینده اعلام می‌شود، بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن شکر تولیدی در لرستان نیز با همان قیمت مصوب باید عرضه شود.

ابراهیمی با تأکید به اینکه قیمت شیر به هر کیلو ۱۵ هزار تومان در سطح کشور ابلاغ شده است، گفت: این قیمت برابر این مصوبه به دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات ابلاغ شود که در جامعه مشکلی به‌وجود نیاید، در غیر این صورت سازمان تعزیرات برابر مقررات با متخلفان برخورد قانونی کند.

معاون اقتصادی استاندار لرستان به ممنوعیت خروج دام از این استان برابر با مقررات قبلی اشاره و ابراز کرد: دامداران در حال حاضر مشکل تأمین نهاده ندارند و همچنین مراتع غنی در اختیار آنان قرار دارد؛ این موضوع این می‌تواند روی پایین آمدن قیمت گوشت در لرستان تأثیرگذار باشد.

ابراهیمی به آتش‌سوز‌ی‌های اخیر در مزارع کوهدشت، رومشکان و چگنی اشاره داشت و اظهار داشت: اگر این آتش‌سوزی‌ها به‌صورت عمدی انجام شود، جنایت است.

او با بیان اینکه تفاوتی بین کشت آبی و دیم از نظر برداشت وجود ندارد، افزود: دادستان‌های لرستان با کسانی که به‌صورت عمدی مزارع را آتش می‌زنند برخورد کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.