حرف‌های ضد ایرانی وزیر خارجه صهیونیست‌ها این بار در کره جنوبی

نمایندگان رژیم صهیونیستی و کره جنوبی در مورد چالش‌های امنیتی و اقداماتی برای مقابله با کره شمالی و ایران گفتگو کردند.

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته سفر دیپلماتیک خود به سئول پایتخت کره جنوبی را برای دیدار با همتای خود پارک جین آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری صهیونیستی آی ۲۴ نیوز، بر اساس بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، مقامات کره جنوبی و رژیم صهیونیستی درباره چالش‌های امنیتی مشابهی که با آن مواجه هستند، گفتگو کردند. این دو نماینده منافع مشترک کره جنوبی و رژیم صهیونیستی، به ویژه در مبارزه با کره شمالی و ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کوهن در این دیدار مدعی شد: جهان باید از تجربه بد کره شمالی درس بگیرد و برنامه هسته‌ای ایران را هم اکنون متوقف کند. وی در ادامه با تکرار ادعا‌های واهی خود در مورد ایران گفت: اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران به کره شمالی دوم تبدیل شود، کره جنوبی و اسرائیل در بسیاری از مسائل تاریخی، سیاسی، امنیتی مشترک هستند و شباهت‌های اقتصادی زیادی دارند.

کوهن در ادامه افزود: اسرائیل و کره جنوبی در سرمایه‌گذاری در جهان پیشرو هستند و ما مشترکاً همکاری‌هایی را تشویق می‌کنیم که منجر به پیشرفت‌های فنی و امنیتی شود.  وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین روز سه شنبه اعطای کرسی موقت شورای امنیت برای سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۵  به کره جنوبی را به همتای خود تبریک گفت.

کوهن پیش از این روز دوشنبه با همتای فیلیپینی خود انریکه مانالو و فردیناند مارکوس، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد که اولین دیدار تاریخی یک وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مانیل در ۵۶ سال گذشته بود. کره جنوبی و رژیم صهیونیستی همچنین در این دیدار در مورد ایجاد یک مسیر حمل و نقل زمینی-دریایی بین آسیا از طریق خاورمیانه و سرزمین‌های اشغالی به اروپا گفتگو کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
کره مواظب باش یه روز سر تو رو هم زیر آب میکننا
اگه ایران نبود این آمریکا و اسراییل نمیذاشتن یه قطره نفت به شرق آسیا برسه تا اقتصاد شما فلج بشه اما قدر نمیدونید که
آخرین اخبار