برگزاری مراسم یادواره شهدای زورخانه ذوالفقار در کرمان

مراسم یادواره شهدای زورخانه ذوالفقار دیشب با حضور مردم و مسئولان در کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این آیین با اشاره به اینکه شهدا مهم‌ترین مدال‌های قرآنی را کسب کردند، گفت: شهدا زمان را شناختند، خودشان را شناختند، دشمن را شناختند، دشمنی‌ها را شناختند، پروسه‌ای که در آن قرار داشتند را شناختند، این مدالی است که قرآن فرمود (هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ) آن‌ها که می‌دانند و اهل شناخت و معرفتند و آن‌ها که اهل شناخت و معرفت نیستند این دو با یکدیگر مساوی نیستند.

او افزود: شهدا اهل شناخت و معرفت، درک بالا و زمان شناسی قوی بودند، دشمن شناسی و دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی را با تمام وجود درک کردند و شناختند.

برگزاری مراسم یادواره شهدای زورخانه ذوالفقار در کرمان

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: مدال دوم مدال ارزشمندی است که شهدا اهل جهاد، ایثار، مبارزه با دشمن و حضور در میدان‌های سخت بودند، اهل فداکاری و آنجا که باید جوانمردانه به میدان بروند در صحنه بودند و ایستادند و این مدال بزرگ قرآنی (فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدینَ عَلَى القاعِدینَ أَجرًا عَظیمًا/ خداوند مجاهدان را بر کسانى که از جهاد خوددارى کرده‌اند، با پاداش مهمّى برترى بخشیده است) را کسب کردند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: مدال دیگر عبارت از خودسازی است. شهدا قبل از اینکه به درجه رفیع شهادت برسند جهاد اکبر که مبارزه با هوا و هوس است را تجربه کردند و خاطرات شهدا و آنچه که از شهدا سراغ داریم گویای این مطلب است.

برگزاری مراسم یادواره شهدای زورخانه ذوالفقار در کرمان

حجت الاسلام و المسلین علیدادی سلیمانی تاکید کرد: شهدا در میدان سخت و بزرگ مبارزه با نفس بودند که این مدال قرآنیست و قرآن در ارتباط با آن فرمود آن‌ها که اهل رعایت تقوا هستند و آن‌ها که اهل رعایت تقوا نیستند با یکدیگر مساوی نیستند.

نماینده، ولی فقیه در ا ستان کرمان گفت: عزیزترین انسان‌ها آن‌هایی هستند که بر هوا و هوس خود پیروز شدند (إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ/گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست) شهدای عزیز این سه مدال بزرگ و مهم قرآنی را کسب کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار