سر دسته تحت تعقیب باند سارقان منازل در قم به دام افتاد

رئیس پلیس آگاهی استان قم از کشف قابل توجهی انواع اموال مسروقه و دستگیری باند ۴ نفره سارقان منازل که سر دسته این باند در ۷ شهر بزرگ تحت تعقیب بود، خبر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، جعفر عباسعلی‌پور در تشریح گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با انجام یکسری اقدامات پلیسی متوجه شدند بخش عمده ای از سرقت منازل توسط سارقان غیر بومی با استفاده از خودروهای تندرو و با بهره گیری از پلاک های مسروقه یا جعلی در قالب گروه های سه تا  چهار نفره با پوشش های معین به مقابل منازل شکات مراجعه،پس از حصول اطمینان از عدم حضور مالباختگان در منازل به طرق مختلف وارد ساختمان شده و مبادرت به سرقت اموال با ارزش همچون طلاجات و وجوه نقد و گاهاً سرقت گاوصندوق ها می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: نهایتاً با اولین تماس  از یک مالباخته با مرکز فوریت های پلیسی  مبنی بر سرقت از منزل وی سریعاً نزدیکترین واحد تخصصی از تیم مبارزه با سرقت از منازل به محل اعزام و پس از شناسایی و تعقیب متهمان موفق به دستگیری هر چهار نفر سرنشین خودرو شدند.

او  با اشاره به اینکه سر دسته باند مذکور در شهرهای همدان،اصفهان،سمنان،کاشان،تهران،گیلان و اراک تحت تعقیب بوده است،بیان کرد: در بازرسی از خودرو متهمان، مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از جمله طلاجات، فرش ابریشم، ادکلن های مسروقه، مقداری ظروف مسی، مکمل های غذایی، البسه،ابراز آلات تخریب درب های ورودی (انبرقفلی و پیچ گوشتی و تالیور ) کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم بیان کرد: در نهایت متهمان که به ۱۰ فقره سرقت از منازل در سطح شهر قم اعتراف کردند به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
به همه توصیه میکنیم با اطمینان بیجا به اسباب بازیهایی مثل حفاظ، درب، قفل، گاوصندوق، دوربین و دزدگیرهایی که به اسم ضد سرقت تو منزل و محل کار نصب میکنند بدون دریافت ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت باعث بیچارگی خانواده نشن و هر چیزی برای غیر ممکن کردن ورود سارقین میخرند حتما از فروشندگان معتبری بخرند که اولا امروز نیومده باشند و فردا دیگه اثری ازشون نباشه و دوم اینکه فقط به تجهیزاتی اطمینان کنند که فروشنده برای تضمین ضد سرقت بودن مطلق اون تجهیزات، ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سراقت ارائه کنه و هرگز به عباراتی مثل ضد برش، ضد اسید، ضد سرقت، حفاظتی، وقت بیشتری از دزد تلف میکنه، کار دزد را سخت میکنه، دزد را فراری میده و ... مطلقا اهمیت ندن
آخرین اخبار