با چند تنظیم راحت دیگر مناسبت‌های خاص را فراموش نمی‌کنید

تلفن‌های هوشمند و گوگل دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توانید با به کارگیری آن‌ها از شر فراموشی مناسبت‌های خاص زندگی خود خلاص شوید. 

تبریک تولد کسی زحمت چندانی برای شما ندارد، اما باعث می‌شود که دوستان و خانواده‌تان احساس قدردانی و توجه کنند؛ اما اگر مغز شما نمی‌تواند یک تاریخ مهم دیگر را مدیریت کند، تلفن هوشمند همیشه وفادار شما راه‌های زیادی برای حفظ روز تولد و سایر مناسبت‌های خاص ارائه می‌دهد. فقط مطمئن شوید که حداقل از یکی از این رویکرد‌ها استفاده می‌کنید تا روز بزرگ کسی را از دست ندهید.

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند تا تولد‌ها را به خاطر بسپارید

بررسی حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود یک راه خوب برای حفظ روز تولد است. در برنامه فیسبوک، روی عکس نمایه خود (بالا سمت راست)، سپس نماد ذره بین ضربه بزنید و تولد‌ها را جستجو کنید. برای مشاهده لیستی از تولد‌های اخیر و آینده دوست خود، روی نتیجه برتر ضربه بزنید.

اسنپ چت نماد کیک را در کنار مخاطبین شما در لیست چت اصلی زمانی که روز تولد آن‌هاست نشان می‌دهد، برای دیدن آن، از صفحه دوربین به چپ بکشید، همچنین می‌توانید روی آواتار یک دوست ضربه بزنید تا به صفحه نمایه او برسید و اگر روز بزرگ آن‌ها باشد، یک It’s They Birthday را خواهید دید! اما متاسفانه نمی‌توانید تاریخ تولد را از قبل جستجو کنید.

سایر شبکه‌های اجتماعی کمتر کمک کننده هستند. توءیتر تاریخ تولد افراد را در صفحات نمایه آن‌ها نمایش می‌دهد، اما تنها در صورتی که اطلاعات را ارائه کرده باشند. همچنین هیچ لیست یا اعلانی وجود ندارد که بتوانید از آن استفاده کنید. برای اینکه بدانید تولد کسی است یا نه، باید از صفحه او بازدید کنید تا متوجه شوید. اینستاگرام حتی کمتر مفید است و تولد‌ها را به هیچ وجه نمایش نمی‌دهد، بنابراین شما شانسی ندارید، مگر اینکه شخصی به طور خاص تاریخ تولد خود را در بیو خود قرار دهد یا یک پست «تولدم مبارک» را بارگذاری کند که شما متوجه آن شوید.

ویژگی‌های اندروید و iOS که به شما کمک می‌کند تولد‌ها را به خاطر بسپارید

گوگل یک ویژگی تولد را به برنامه مخاطبین خود اضافه کرده است که در تلفن‌های Pixel تعبیه شده و برای دستگاه‌های دیگر تولیدکنندگان در دسترس است. برنامه را باز کنید، روی Highlights ضربه بزنید تا تولد‌های اخیر و آینده مخاطبین خود را ببینید. همان پانل به شما امکان می‌دهد برای هر یک از این تولد‌ها یک اعلان تنظیم کنید، یا برای شخصی که یک سال دیگر از زندگی خود را جشن می‌گیرد پیام ارسال کنید.

البته گوگل در اینجا حدس نمی‌زند و این ویژگی به اطلاعات ارائه شده توسط مخاطبین شما متکی است. اگر می‌خواهید اطلاعات تولد را خودتان اضافه کنید، می‌توانید یک صفحه تماس را باز کنید، روی نماد قلم (بالا سمت راست) و سپس روی تاریخ مهم ضربه بزنید. تاریخ تولد را وارد کنید و مطمئن شوید که برچسب تولد در زیر آن وجود دارد. شما همچنین می‌توانید تاریخ‌هایی مانند سالگرد‌ها را به همین روش ذخیره کنید. در منوی اصلی برجسته، برنامه همچنین ممکن است از شما بخواهد که تولد‌ها را به راحتی به مخاطبین خود اضافه کنید. اگر اعلان افزودن تولد‌ها را مشاهده کردید، روی آن ضربه بزنید و سپس روی نماد‌های کیک تولدی که در کنار هر یک از مخاطبین خود مشاهده می‌کنید، کلیک کنید.

لیست‌های برنامه مخاطبین iOS همچنین دارای یک فیلد تولد هستند که می‌توانید آن را پر کنید. در صفحه مخاطب، روی Edit و سپس روی افزودن تاریخ تولد ضربه بزنید تا تاریخ را وارد کنید. برنامه iOS Contacts تولد‌ها را به شما یادآوری نمی‌کند، اما برنامه تقویم iOS می‌تواند.

از برنامه‌های تقویم برای یادآوری تولد‌ها استفاده کنید

برنامه Calendar را در iOS باز کنید، روی Calendars ضربه بزنید و سپس ورودی Birthdays را بررسی کنید تا تمام تولد‌های مخاطبینی را که این اطلاعات را با آن‌ها ذخیره کرده‌اند، مشاهده کنید. از تنظیمات iOS، به تقویم، زمان‌های هشدار پیش‌فرض و تولد‌ها بروید، می‌توانید انتخاب کنید که آیا و چه زمانی اعلان‌های مربوط به تولد‌ها را دریافت کنید و همچنین آن‌ها را در فهرست برنامه تقویم ببینید.

Google Calendar یکپارچه سازی مشابه با Google Contacts ارائه می‌دهد. در Google Calendar، روی سه خط افقی (بالا سمت چپ) ضربه بزنید و مطمئن شوید که تقویم تولد علامت زده شده است؛ اگر نمی‌توانید آن را ببینید، روی Show more ضربه بزنید. هیچ راهی برای مدیریت اعلان‌های این رویداد‌ها در Google Calendar وجود ندارد، زیرا این هشدار‌ها در Google Contacts مدیریت می‌شوند.

هیچ چیزی نمی‌تواند مانع از ایجاد تقویم‌های تولد خود در برنامه‌های iOS یا Android Calendar شود که به شما کنترل بیشتری روی قالب بندی مانند رنگ‌ها داده و به شما امکان می‌دهد برای هر تولد اعلان‌های متفاوتی تنظیم کنید. اما شما باید آن‌ها را به صورت دستی نگهداری کنید که ممکن است کار بسیار بیشتری را نسبت به آنچه که مایل به وارد کردن هستید شامل شود. همین امر برای هر برنامه تقویم شخص ثالث دیگری که ممکن است از آن استفاده کنید صدق می‌کند.

برنامه‌های دیگر برای کمک به یادآوری تولد

تعداد زیادی برنامه شخص ثالث برای کمک به یادآوری تولد‌ها اختصاص داده شده است. یادآوری تولد و شمارش معکوس نام مناسب برای iOS رایگان است. می‌توانید داده‌های تولد را به صورت دستی وارد یا مستقیما از برنامه مخاطبین iOS وارد کنید.

در اندروید، Birday را داریم که منبع باز است و استفاده از آن آسان و کاملا رایگان است. می‌توانید داده‌های تولد را به‌صورت دستی یا از Google Contacts وارد کنید، این برنامه می‌تواند سن همه را ردیابی کند، برای تولد‌های خاص شمارش معکوس کند، و تمام روز‌های خاص دوستان و خانواده‌تان را در برنامه‌ریز سال نیز به شما نشان دهد.

Countdown+ Widgets (برای اندروید و iOS) بر شمارش معکوس برای تولد یا هر رویداد دیگری که به آن علاقه دارید تاکید می‌کند. می‌توانید داده‌ها را از تقویم‌های تلفن خود یا از فیسبوک وارد کنید، شمارش معکوس را به روش‌های مختلفی سفارشی و همه را مشاهده کنید. 

منبع: popsci

برچسب ها: گوشی هوشمند ، گوگل ، آیفون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار